Raspuns la argumentele atat de vehement sustinute de Bisericile crestine, despre Teza Reincarnarii!

Daca inca va mai indoiti de ideea ca reincarnarea este un fapt incontestabil, iata cateva argumente "puternic" vehiculate pe multe siteuri crestine de pe internet pe care vi le vom infatisa intr-o cu totul alta lumina si intelegere. Va prezentam deci, "codul spart" al tezei crestine asupra ideii de reincarnare.

1) Cel mai cunoscut pasaj Biblic referitor la reincarnare:

SCHIMBAREA LA FATA - Dupa 6 zile Iisus i-a luat cu Sine pe Petru, Iacov si pe Ioan, fratele acestuia si i-a dus doar pe ei pe un munte inalt. Acolo i-a fost schimbata infatisarea inaintea lor. Fata lui a stralucit ca soarele iar hainele Lui au devenit stralucitoare ca lumina. Si iata ca li s-au aratat Moise si Ilie stand de vorba cu El.

Petru i-a zis lui Iisus: "Doamne, este bine sa fim aici! Daca vrei, voi face aici 3 corturi:unul pentru Tine, unul pentru Moise si unul pentru Ilie!"

In timp ce vorbea el, iata ca un nor stralucitor i-a acoperit, iar un glas din nor a zis: "Acesta este Fiul Meu prea iubit in care-mi gasesc placerea! De el sa ascultati!"
Cand au auzit glasul, ucenicii au cazut cu fata la pamant si s-au inspaimantat foarte tare. Iisus a venit la ei, i-a atins si le-a zis: "Ridicati-va si nu va temeti!"

Cand si-au ridicat privirea, nu au mai vazut pe nimeni decat pe Iisus singur. In timp ce coborau de pe munte, Iisus le-a poruncit: "Sa nu spuneti nimanui despre viziune, pana cand nu va fi inviat Fiul Omului dintre cei morti!" Ucenicii L-au intrebat: "Atunci de ce spun carturarii ca trebuie sa vina mai intai Ilie?"

El le-a raspuns: "Intr-adevar, Ilie vine, si el va restaura toate lucrurile. Dar eu va spun ca Ilie a venit deja, insa ei nu l-au recunoscut, ci au facut cu el ce-au vrut. Tot asa urmeaza sa sufere si Fiul Omului din partea lor." Atunci UCENICII AU INTELES CA LE VORBISE DESPRE IOAN BOTEZATORUL!

Argumentul lor: "Exista multe motive, pentru care acest pasaj biblic, nu sustine reincarnarea. Intai de toate, Ioan Botezatorul si Ilie, nu au fost unul si acelasi (deci, una si aceeasi persoana) si nici una si aceeasi fiinta. In schimb, ei au avut aceeasi slujba, au detinut acelasi oficiu, acelasi rol sau o ispravnicie asemanatoare.De aceea, Iisus nu invata ca Ioan Botezatorul era literalmente Ilie, ci pur si simplu, ca El venise "in duhul si puterea lui Ilie" , dupa cum tot Biblia ne invata in Luca 1:17, pentru a continua lucrarea lui profetica."

Raspunsul nostru: Luca 1:17 spune asa - "Va merge inaintea Lui, in duhul si puterea lui Ilie."

Pentru a intelege in profunzime aceste cuvinte, este necesar sa cunoastem limba ebraica. Cuvantul "duh" a fost tradus din ebraicul "Ruah", care semnifica, de asemenea, "spirit, suflare, rasuflare, vant, principiu de viata."
   La al doilea conciliu de la Constantinopol, care a avut loc in anul 553, a fost abolit spiritul, adica s-a stabilit ca omul consta numai din trup si suflet, iar cine vorbea despre spirit era considerat eretic. Astfel, la traducerea din limba ebraica a Bibliei, cuvantul "Ruah" a fost inlocuit cu unele dintre sensurile sale, insa s-a evitat intentionat traducerea sa esentiala si anume "Spirit".
   Cuvantul "Ruah", care dupa cum va spuneam, la origini, simboliza spiritul, mai apare in Biblie in Geneza 1:2 - "Duhul lui Dumnezeu plutea peste intinderea apelor", Geneza 2:7 - "Domnul Dumnezeu a suflat in narile lui Adam suflare de viata, iar Adam a devenit un suflet viu." etc. Asadar, afirmatia :
"Va merge inaintea Lui, in duhul si puterea lui Ilie" exprima faptul ca, Ioan nu face decat sa preia in corpul sau fizic, Spiritul, Intelepciunea, Duhul si Puterea lui Ilie. In traditia evreiasca, Arborele Vietii cuprinde un Sephiroth, numit Gheburah, care simbolizeaza Forta, Puterea. Atributele sale sunt: judecata, gravitatea, puritatea, dar si pedeapsa prin calamitati natrale. Veti vedea in randurile urmatoare despre ce fel de putere vorbeste Biblia.

Ei spun: Ioan Botezatorul si Ilie, nu au fost unul si acelasi (deci, una si aceeasi persoana) si nici una si aceeasi fiinta. In schimb, ei au avut aceeasi slujba, au detinut acelasi oficiu, acelasi rol sau o ispravnicie asemanatoare. Noi spunem: Profeti exista numai in Vechiul Testament (Isaia, Ieremia, Iezechiel, Daniel, Iail, Iona, Zaharia). Ioan Botezatorul nu era considerat profet.
   Profetii, numiti si prooroci, erau considerati in toate traditiile, soli ai domnului care interpreteaza si prezic Voia Lui si pe care o transmit oamenilor. In traditia ebraica, profetul este denumit "vorbitorul" lui Dumnezeu. Asupra tuturor profetilor se actiona din plan spiritual. Entitatile spirituale transmiteau informatii, invataturi, faceau preziceri ale viitorului, prin gura acestora. Trupul lor fizic era doar un instrument, vehicul prin care Vocea Cerului vorbea. Pentru a putea primi informatiile, ei se retrageau in singuratate, intrau intr-o stare de transa. Ceea ce traia in ei, ceea ce vorbeau, scriau, nu provenea de la ei, ca individualitati, ci erau informatii ale entitatilor spirituale aflate in afara lor.
   Ioan Botezatorul era botezator, iar Ilie era profet, deci nu aveau aceeasi activitate, slujba, rol, meserie, daca le putem numi astfel. De ce autorii Bibliei l-au asemuit pe Ioan Botezatorul tocmai cu Ilie? De ce nu Zaharia, Ieremia sau Ezechiel, care si el a fost luat cu carul de foc la cer? De ce Ilie care a poruncit uciderea a 450 preoti ai lui Baal, 400 preoti ai lui Astarteea, 50 de oameni ai lui Moab ? Ioan Botezatorul continua "crimele" ? Au avut aceeasi slujba, ispravnicie? Ispravnic profet al Vechiului Testament !
   Si totusi, nu intamplator a fost ales Ilie ! Ioan, pentru a-si indeplini misiunea, avea nevoie de forta, de puterea de stapanire a lui Ilie asupra elementelor naturii, in special asupra Apei si Aerului. Ilie era aducator de ploi, furtuni, avea capacitatea de a inchide si deschide cerurile pentru ca apa sa se reverse asupra pamantului. Ioan avea nevoie de "duhul si puterea lui Ilie" pentru a boteza in apale Iordanului. Discutia dintre Iisus si Nicodim din (Ioan 3, 1-15), scoate in evidenta calitatile deosebite ale lui Ilie de care Ioan avea nevoie : "Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu."

   Argumentul lor numarul 2 - "In al doilea rand, ucenicii lui Iisus au inteles ca El vorbea despre Ioan Botezatorul, din moment ce Ilie s-a aratat pe Muntele Schimbarii la Fata (vezi Matei 17:10-13). Fiindca Ioan deja traise si murise pana atunci si de vreme ce in Scena Schimbarii la Fata, Ilie inca avea acelasi nume si personalitate (sau constiinta de sine), este evident ca el, Ilie, nu fusese reincarnat in persoana lui Ioan Botezatorul."
   Raspunsul nostru - Cum puteau sa apara, si sub ce forma, Moise, despre care se stia ca a murit, langa Ilie care nu murise, dar fusese luat cu carul de foc la cer si alaturi de Iisus, despre care aflam ca i s-au schimbat infatisarea si vesmintele? Curios de stiut, cum au aparut ei inaintea celor trei ucenici si cum au putut acestia sa isi dea seama cine sunt? Erau fantomele lor? E clar ca Iisus, Moise si Ilie s-au infatisat inaintea discipolilor in corpurile lor eterice, luminoase, stralucitoare. Din cate stim, fiinta umana este alcatuita din: Corp Eteric, Corp Astral si Eu. Aceste corpuri subtile nu sunt vizibile cu ochii fizici si de aceea se spune ca Petru, Iacov si Ioan au cazut cu fata la pamant, deschizandu-si vederea spirituala, care le oferea aceasta capacitate.
   Trebuie facuta o distinctie intre spirit si corp fizic. Atunci cand corpul fizic moare, spiritul isi va alege un nou trup, pentru a putea evolua. Spiritul e partea nemuritoare a fiintei umane, asadar, Spiritul Ilie (nu persoana Ilie) s-a intrupat in corpul numit Ioan Botezatorul, iar atunci cand acesta din urma a murit, Ilie, ca si principiu (vom discuta pe baza numelui Ilie din perspectiva ebraica) se intoarce "acasa". Principiului etern al fiintei umane, nu i se schimba numele odata cu parasirea corpului fizic in care a respirat. Numele oamenilor in plan fizic reprezinta doar niste conventii sociale care ne ajuta sa nu ne confundam unii cu ceilalti. In vechime, numele reprezenta esenta fiintei, plenitudinea ei, cu toate aspectele si calitatile sale.

   Argumentul lor numarul 3 - In al treilea rand, Ilie nu satisface modelul reincarnarii dintr-un alt motiv, si anume din pricina faptului ca el nu a murit. Dupa cum stim, el a fost luat in ceruri asemenea lui Enoh, care "nu a vazut moartea." Iar conform conceptului traditional al reincarnarii, omul trebuie sa moara inainte ca sa se reincarnaze intr-un alt trup.
   Raspunsul nostru - Numele "Ilie" , in limba ebraica este "eliy-yah" sau "eliy-yahu" si este format din 3 parti: a) El - cuvant ebraic pentru "putere", "autoritate", "Dumnezeu", "zeu".
b) Litera "Iod" - I, adaugata, ii da sensul de "meu", prin urmare inseamna: "Dumnezeul meu."
c) Yah si Yahu - reprezinta 2 forme ale lui I H W H, numele Domnului si care in ebraica inseamna "a respira." Astfel, numele "Ilie" inseamna: Dumnezeul meu este Yah, Dumnezeul meu este Dumnezeu adevarat, Dumnezeul meu este cel care respira, deci El e spiritul. Numele lui Ilie reprezinta Calea catre Dumnezeul interior, care e singura realitate, putere, autoritate, e spiritul meu care respira in mine.
   In traditiile vechi, Moise era considerat simbolul Adevarului, si Christos - Viata.

"Ilie a fost luat cu carul de foc la cer" - Daca vrem sa intelegem cum isi reprezentau vechii evrei imaginea carului de foc, este necesar sa intelegem ceea ce ei numeau Merkabah.

Merkabah - provine radacina ebraica R K B si inseamna trasura, car, vehicul luminos.
Mer- inseamna : campuri de energie care se rotesc
Ka - semnifica spirit
Bah - este corpul, realitatea.


Vechii ebraici spuneau ca aceste campuri de energie se rotesc in directii opuse si formeaza un vehicul, un car care poate calatori oriunde in timp si spatiu. Ei stiau ca este practic, o metoda de aruncare, de propulsie antigravitationala, dar numai cei care aveau o dezvoltare spirituala corespunzatoare si un nivel de cunoastere foarte ridicat, puteau accesa si activa Merkabah, carul de foc. Este ceea ce se numea "ascensiune" sau "inaltarea la cer." Este ca si cum "te-ai muta", constient dintr-o lume dimensionala, dincolo de timp si spatiu, in alta, luandu-ti corpul fizic cu tine, devenind practic invizibil vederii fizice. Ilie detinea cheia pasajelor oculte din Vechiul Testament, cuprinse in Zohar ( vezi Kabbalah) si a lasat Merkabah ca si invatatura generatiilor ce vor urma. El a vrut sa arate ca fiecare dintre noi, dupa o munca de cercetare spirituala si dobandirea unui nivel de constiinta de sine adecvat, poate activa campul de energii Merkabah. Carul reprezinta corpul fizic, cel care-l conduce, spiritul, iar caii, rotile, semnifica forta vietii, energia.

   Argumentul lor numarul 4 - In al patrulea rand, daca mai exista vreo indoiala privitoare la acest pasaj, el ar trebui inteles in lumina invataturii clare a Scripturii care se opune reincarnarii, spre exemplu, Evrei 9:27, unde ne declara ca, "oamenilor le este randuit sa moara o singura data, iar dupa aceea vine judecata", nu reincarnarea!
   Raspunsul nostru - Evrei 9:27 - "Asa cum fiecare dintre oameni trebuie sa moara o data, iar dupa aceea urmeaza judecata" - Cuvantul "om", in limba ebraica, este "Adam", "Adamah", care inseamna "tarana", "pamant". Omul, ca si corp fizic, moare o singura data si doar pentru ca Spiritul sa se poata elibera. Doar in lumea fizica ai posibilitatea sa te maturizezi si sa iti dezvolti deplin Constienta de Sine. Omul trebuie sa treaca prin moarte, asa cum Domnul ii spune lui Adam : "te vei intoarce in pamant, pentru ca din el ai fost luat. Caci tarana esti si in tarana te vei intoarce." Fiul, ca si principiu divin, are nevoie de om, adica de un corp fizic, pentru a deveni constient de Sine, iar apoi el paraseste lumea pamanteasca revenind la starea sa primordiala, de Fiul al lui Dumnezeu.
   Paracelsus spunea: "Nu existe nimic in cer si pe pamant care sa nu fie si in om, iar Dumnezeu, care este in cer si pe pamant, se afla si in om." Oamenii acelor vremuri nu cunosteau un Dumnezeu exterior, un Dumnezeu "de Dincolo". De aceea, ceea ce respira, traia in interiorul omului, era denumit, inainte de orice, "Dumnezeul din om". Asadar, cand se vorbea despre Dumnezeu sau Fiul lui Dumnezeu, se avea in vedere Sinea spirituala. Numai asa putem intelege in zilele noastre Vechiul Testament doar daca stim ca Dumnezeu era si este omul.
   In limba ebraica, atunci cand doua substantive sunt alaturate, inseamna ca cele doua cuvinte pot fi considerate unul singur. Primul cuvant din expresie face parte din al doilea cuvant al expresiei, ca de exemplu : Cuvantul Domnului, Numele Domnului, Fata Domnului. La fel este si in cazul expresiei, Fiul Domnului, substantivele nu reprezentau doua principii diferite, aici Fiul, dincolo Dumnezeu, ci ele ne-au fost prezentate separat pentru ca noi sa cunoastem intregul, constientizand ca Fiul si Dumnezeu una sunt. Deci, fiul omului reprezinta manifestarea lui Dumnezeu in corp fizic, iar Dumnezeu, cel care este etern, nepieritor, se reveleaza doar atunci cand omul moare. In Evrei 9:27 se spune ca omul moare o singura data, dar daca ar muri intreaga fiinta umana, ar insemna sa moara si Dumnezeu ! In 1Corinteni, (3:16-18) scrie: "Nu stiti ca voi sunteti templul lui Dumnezeu si ca Duhul lui Dumnezeu locuieste in voi? Templul lui Dumnezeu este sfant si acest templu sunteti voi. Fie lumea, fie viata, fie moartea, fie prezentul, fie viitorul, toate sunt ale voastre."

...iar dupa aceea urmeaza judecata - Aici este vorba nu de judecata pamanteasca, ci de legi ale justitiei cosmice. Nu un Dumnezeu exterior omului il judeca, ii analizeaza gandurile si faptele, iar mai apoi da o sentinta. Cine poate sti mai bine decat noi insine ce am gandit, ce am simtit, daca o anumita atitudine a fost justa sau nu? Intre judecator, judecata facuta si cel judecat nu exista nici o diferenta, nu sunt trei principii separate. Ele se armonizeaza in interiorul fiecaruia dintre noi. Nu emite judecati asupra nimanui din exterior, pentru a nu fi judecat. In concluzie, eu sunt cel care judec, eu sunt judecata facuta, precum, tot eu, sunt cel judecat. Emitem judecati asupra lui Dumnezeu, considerand ca El ne judeca.
   Spiritul omului coboara din sferele spirituale, se "intrupeaza", si nu face acest lucru doar o singura data, ci de mai multe ori pe parcursul evolutiei sale. Doar omul, inzestrat cu Spirit, Suflet, Eu, cu constiinta si individualitate, este responsabil pentru faptele si actiunile sale. La judecata cu tine insuti, iti faci bilantul existentei anterioare si iti stabilesti cum va arata urmatoarea ta existenta. Dupa eliberarea de trupul fizic, Tu Insuti prestabilesti toate conditiile pentru existenta viitoare, aptitudinile, capacitatile, predispozitiile, dar si anumite "nenorociri", cum ar fi: boala, handicapul sau chiar moartea prematura. (fiinta umana care moare la un an dupa nastere, a reusit in acest rastimp sa isi desavarseasca cresterea spirituala?) Prin urmare, destinul omului nu este opera hazardului si nici lucrarea lui Dumnezeu, ci este consecinta legii cauzei si efectului.
   Tot "raul" sau "binele", toate "pacatele" sau "faptele bune", produse pe parcursul unei existente, trebuie compensat pe parcursul existentelor viitoare. Nu exista nici un Dumnezeu pedepsitor sau iertator, ci omul se poate elibera si mantui doar prin Sine Insusi.

Un comentariu:

  1. de-a lungul existentei ne-am afundat din ce in ce mai mult in materialitate, insa aici si acum este momentul de a ne cunoaste pe noi insine si de a recunoaste principiul Divin in noi! cunoasterea de sine se refera la cunoasterea corpurilor subtile (corp astral, corp eteric, Eu), iar aceasta cunoastere nu poate trece pe langa reincarnare. fiecare zi din viata unui om este un argument pentru reincarnare, pentru ca daca nu ar fi asa, ar fi inexplicabil motivul pentru care suntem aici si nu altundeva.

    RăspundețiȘtergere