Kabbalah

Incepand cu Set exista doua rase de oameni: cei care sunt in posesia intelepciunii divine, ca Set, si cei din rasa lui Cain, care stiu sa lucreze nu numai cu focul fizic ci si cu focul dorintelor, poftelor, instinctelor. In Zohar se spune despre Set ca ar fi: "Stramosul tuturor generatiilor de tzaddikim" (in limba ebraica inseamna cei drepti).

Cel drept aseaza fiecare lucru la locul sau, face astfel ordine cu masura, indeplinind functia balantei astfel inat cele doua talere ale acesteia se echilibreaza perfect si stau fata in fata. Asadar, cel drept se afla deasupra opozitiei si contrariilor, realizand prin el insusi unitatea. " Omul drept" are un rol importan in biblie, el fiind cel care gandeste, cantareste, urmand ordinea si masura. El simbolizeaza omul perfect, desavarsit care pune in primul rand ordine in sine insusi, apoi in jurul lui, jucand astfel rolul unei adevarate puteri cosmice.

Cel drept este comparat adesea cu o coloana care uneste ceea ce este sus de ceea ce este jos. Vechii intelepti spuneau: "Daca ar fi un singur om drept pe pamant el ar sprijini lumea".

Zohar se refera la Set si ca fiind cel caruia Adam i-a dat invataturile secrete ale Kabbalah. Aceasta doctrina ezoterica este considerata ca fiind o revelatie primita, adica receptarea unei cunosteri de natura divina, transmiterea ei de catre adeptii acesteia, mai apoi interpretarea si imbogatirea ei.

S-au ridicat multe intrebari in privinta cuvantului Kabbalah. Dupa anumiti cercetatori, acesta provine din limba ebraica sau din chaldeeana. In limba ebraica explicatiile refera in functie de modul in care se scrie cuvaantul. Qabbalah deriva de la verbul QBL care insemana "a primi", prevcum si din cuvintele "Qabel", "Qubeil" care semnifica "traditie, transmisiune, revelatie primita". Daca cuvantul Kabbalah incepe cu "Caph" echivalentul "CH" in limba latina, asa cum scriu evreii el inseamna "traditie, transpunere" si se refera la perioada exilului babilonian, in timpul caruia evreii ar fi invatat de la magicienii Chaldeeni relatie existente intre numar si sunet. Daca incepe cu "Coph", echivalentul "K" urmat de "aleph", litera "A", apoi "beth", litera "B" la care se adauga silaba 'Lah" de la sfarsitul cuvantului, rezulta cuvantul Kabbalah. Litera "Coph" reprezinta numarul nouasprezece, "Aleph" reprezinta numarul unu, "Beth" numarul doi, iar silaba "Lah" inseamna "putere". Kabbalah are la baza puterea literelor alfabetului ebraic.

Daca vom considera cuvantul Kabbalah de provenienta iudaica, atunci se refera la "interpretare", dar daca el provine din chaldeeana atunci se defineste ca o Stiinta Magica sau o Stiina a Magiei. "Interpretarea" se refera la analizele, filozofiile unor texte religioase in care se vorbeste despre simboluti, cuvinte magice, numere. Este vorba in special de interpretarea pasajelor obscure, oculte, din cartile cele mai dificil de interpretat, mai ales din Vechiul Testamant. Tot ce tine de Geneza, Exod, Nume, Deuteronom; toate aceste capitole oamenii le interpreteaza ad literam si astfel isi pierd semnificatia, sensul.

Stiina Magiei de la Chaldeeni vorbeste despre o colectie de invataturi exoterice si practici mistice, incluzand nume sacre, invocatii, numerologie, elemente ceremoniale si magice. Ambele radacini ale cuvantului Kabbala, cea iudaica si cea chaldeeana, au aceiasi traducere semnificand "traditie". Se stie ca Biblia contine pasaje oculte, care necesita o interpretare, o clarificare, iar pentru evrei aceata interpretare face parte in "traditie".

Partea teoretica a Kabbalah a fost fixata in sctris si cuprinde doua categorii de invataturi:

1. Invatatura despre Creatie, despre misterioasele sale legi, rezumata in Sepher Yetsirah.
2. Invataturi metafizice despre esenta divina si despre modurile sale de manifestare (Mercabah), rezumata in Zohar.

Dupa cum spuneam, Kabbalah are la baza doua carti:

1. Sepher Yetsirah, Cartea Formarii, Cartea Creatiei (Ma'aseh Bereshit) care cuprinde sub o forma simbloca istoria Genezei, atribuita potrivit traditiei lui Aavram, in care se descrie pentru prima data arborele Sephirotic.
2. Zoharul care inseamna redianta, numele ei complet fiind Sepher-Ha-Zohar, Cartea Splendorii ce contine tot sub o forma simbolica cunostiintele ezoterice sub numele de Ma'aseh Merkabah.

Kabbalah Bereshit dezvaluie valoarea numerica a numerelor care alcatuiau cubintele limbii, precum si planuri ale divinitatii si inaltele invataturi religioase lasate de Dumnezeu. Kabbalah Merkabah il ajuta pe om sa patrunda in tainele cele mai profunde ale esentei si calitatile lui Dumnezeu, ale tintelor lumeii supranatursale. Pentru a intelege invataturile de Merkabah este necesara o cunoastere prealabila a celor din Bereshit (Cartea Genezei) si pentru acesta trebuie inteles bine alfabetul ebraic si alcatuirea sa.

Cele patru teme la Kabbalah sunt:

1. Dumnezeu este o energie inteligenta, multidimensionala, inaccesibila organelor noastre de simt care participa nemijocit in toate formele de materie din care este creat universul vizibil.
2. In creatia materiala sunt prezente pretutindeni ambele sexe, amble genuri; orice lucru este in acelasi timp masculin si feminin.
3. Omul pentru a ajunge sa se cunoasca pe siune in interiorul acestei hiperinteligente numite Dumnezeu, mnifestata in oricare fiinta din Creatie, trebuie sa perceapa simultsan binele si raul.
4. Reincarnarea este un fapt incontestabil.

Sine in Kabbalah este chiar Dumnezeu manifestat in om si este reprezentat ca inima in corpul fizic. Trezirea Sinelui si apoi implinirea completa a acestuia este scopul pe calea spirituala a Kabbalah. Insa acest lucru nu se poate realiza fara o constientizare deplina. Nu se neaga si nu se lupta impotriva tendintelor inferioare ca si in alte traditii si se urmareste cvonstientizarea deplina a acestora.

Dumnezeu este izvorul vietii, Creatorul universului infinit, necunosctut, nimicul, neantul. Zoharul spune ca intre El si lume se interpun cele doua Sephiroth cu ajutorul carora a creat lumea si care reprezinta instrumentele sale si canale care le leaga. Ansambul celor zece Sephiroth formeaza omul prototip, Adam superior, Adam Kadmon, arhetipul lumii materiale.

Modelul clasic al arborelui vietii cuprinde zece Sephiroth, care sunt suma celor trei canale energetice (Ida, Pingala si Sushumna) si celor sapte chakre. Cei zece Sepiroth sunt dispusi pe trei nivele verticale si pe sapte nivele orizontale. Cele trei canale verticale se numesc stalpi. De o parte si de alta a stalpului central al echilibrului Sushumna exista stalpul masculin, "bratul drept a lui Dumnezeu", Pingala si stalpul feminin, "bratul stang a lui Dumnezeu", Ida. Stalpul masculin apartine severitatii, rigorii, autoritatii iar stalpul feminin apartine compasiunii. Universul este guvernat de cele doua principii opuse, masculin-feminin, atractie-respingere, ingaduinta-asprime, iar pentru a se armoniza aceste puteri trebuia sa se intalneasca in mijloc. Primele noua Sephiroth se impart in trei triade, cuprinzand fiecare doua principii opuse si cate un principiu de echilibru. Cele trei triade sunt:

1. Spirit - Gandire
2. Sufet - Simtire
3. Corp fizic - Vointa

Din prima triada fac parte: Kether, Hohmah, Binah si reprezinta atributele lui Dumnezeu. Din a doua trida fac parte: Hased, Gheburah si Tiferet care simbolizeaza simtirea. Iar ultima triada se compune din Netah, Hot si Iesod care reprezinta lumea fizica. Sephirah, Malkut reprezinta ansamblul tuturor celorlalte Sephiroth, aici manifestandu-se armonia lumii.

Sephiroth

Fiecare sephirot poarta cate un Nume al lui Dumnezeu, iar aceste Nume corespund unor atribute ale Sale, unor manifestari divine si sferelor planetelor. Va vom prezenta pe scurt fiecare sephirot cu atributele corespunzatoare:

1) KETHER - Numele Divin este "Ehieh", tradus in limba romana prin "Eu". Acest Sephirot reprezinta Coroana, Diadema, "esenta divina", "simbol al Sinelui". Coroana este locuita de Serafimi, iar rolul sau este unificator, centralizator, sintetizand in ea insasi opusele. Ea reprezinta totalitatea unei realizari, puterea energiei spirituale, a realizarii mentale.

2) HOHMAH - Reprezinta Intelepciunea, iar prin intermediul Heruvimilor, Dumnezeu a pus ordine in haosul primordial. Numele Divin este Iah - YH - si semnifica "primul nascut" si i se atribuie lui Dumnezeu Fiul.

3) BINAH - Este Providenta, Inteligenta, Intelegerea, iar prin intermediul Tronurilor, Elohim intretin forma materiei. Numele Divin este Iehova si reprezinta Sfera lui Saturn.

4) HASED - Este Indurarea, Bunatatea, Compasiunea, iar prin intermediul Domniilor, Dumnezeu (Elohim) infatiseaza formele tuturor corpurilor, ale materiei. Simbolurile lui HASED sunt: harul, sceptrul si mana dreapta. Numele Divin este El - prescurtarea de la Elohim; Sfera lui Jupiter.

5) GHEBURAH - Este Forta, Puterea, iar prin Puteri, Dumnezeu creeaza elementele. Atributele sale sunt: gravitate, puritate, judecata, dar si pedeapsa prin calamitati si razboaie. Aici este ``tribunalul lui Dumnezeu``. Numele Divin este Elohim Gibor, numit si PESHAD, adica ``Temutul``. Reprezinta Sfera lui Marte.

6) TIFERET - Este Frumusetea, Splendoarea, Podoaba, Placerea, iar prin intermediul Virtutilor, Dumnezeu a creat metalele si tot ce exista in regnul mineral. Numele Divin este Eloha va Daath, adica Dumnezeu si Cunoasterea; Sfera Soarelui.

7) NETAH - Gloria, Triumful, Victoria, Dreptatea, iar atributele sale sunt: ravna, setea de dreptate, vesnicia, sabia dreptatii lui Dumnezeu. Prin intermediul Principatelor, Dumnezeu a creat plantele si tot ce exista in regnul vegetal. Numele Divin este Iehova Tebaoth ( Saboath), Sfera lui Venus. In BINAH si NETAH domneste Iehova , YHWH, Tebaoth semnificand Domn al Armatelor Ingeresti.

8) HOT - Slava, Marturisirea, iar prin intermediul Arhanghelilor, Dumnezeu creeaza animalele si regnul animal. Numele Divin este Elohim Sabaoth,interpretat de asemenea ca Dumnezeu al armelor, dar nu al razboiului si dreptatii, ci al intelegerii; Sfera lui Mercur.

9) IESOD - Temelia, Buna intelegere, Fratia, prezideaza geniul oamenilor, guverneaza nasterea oamenilor. De aici, Dumnezeu trimite oamenilor ingerii pazitori. Lui IESOD i se datoreaza inaltarea si prabusirea tuturor lucrurilor. Numele Divin este Sadai sau Elhai si semnifica Dumnezeu cel Viu, Atotputernic; Sfera Lunii.

10) MALKUT - Regatul, Imparatia, Templul lui Dumnezeu, Poarta si reprezinta influenta exercitata de Dumnezeu asupra oamenilor, prin Eroi. Prin intermediul acestora, oamenii primesc cunoasterea, inteligenta, stiinta lucrurilor divine, indemanarea in mestesuguri, darul profetiei. Numele Divin este Adonai Melek, adica Stapan si Rege

Se cunoaste mai putin despre existenta Arborelui cu 11 Sephiroth, care se pare ca a fost intentionat ocultata. Acest al 11 lea Sephiroth se numeste DAATH, intre linia GHEBURAH-HASED si linia BINAH-HOHMAH. Sephirotului DAATH ii apartine Cunoasterea, acestuia ii corespunde chakra gatului, Vishuddhi, care coordoneaza comunicarea individului cu exteriorul.

DAATH (Da`ath sau Da`at) este Sephirotul secret, ascuns, iar accesul este limitat pentru cei neinitiati. Intrarea in DAATH poate fi realizata cu usurinta, insa din cauza energiilor prezente aici, e nevoie de o vointa puternica si de un control constient strict pentru a iesi. DAATH este depozitul de energie al intregului univers fizic si al sistemului sau de dezvoltare, aici se unesc fortele pozitive si negative ale celor 10 Sephiroth. DAATH e unic, nu e un atribut divin, ci este o compilatie a celorlalte atribute divine reflectate, pe care fiinta umana le intruchipeaza. Acest Sephiroth mai este considerat ca fiind "dimensiunea interioara" a fiintei umane, reflectarea "Infinitului lui KETHER" in unitate. DAATH inseamna Cunoastere, provenita din Experienta si realizarea constienta a Experientei, generand idei in constiinta prin intermediul Intelepciunii (HOHMAH) si Intelegerii (BINAH).

Dupa cum spuneam, acest Sephiroth nu este reprezentat intotdeauna pe Arborele Vietii, dar acolo exista un spatiu gol, considerat a fi Abisul, astfel ca DAATH este poarta de trecere in "Vid".

Kabbalah este stiinta Sufletului si a lui Dumnezeu, in toate corespondentele lor. Ea invata si aduce marturie ca: "Totul este Unul si Unul este Totul", permitand spiritului sa se inalte de la imagine, la principiu sau sa se coboare din nou de la principiu, la imagine. Nimic nu este mai usor de inteles, dar nimic nu este mai greu de studiat decat Kabbalah, adevaratul nucleu al oricarei initieri.

Qliphoth

Setea de cunoastere este atat o binecuvantare, cat si un blestem si prin diverse metode, suntem capabili sa patrundem dincolo de paturile superficiale ale existentei, pentru a gasi raspunsuri la cele mai dificile intrebari. Astfel, putem experimenta, ne putem depasi conditia, chiar daca patrunderea in cele mai intunecate colturi ale realitatii ne poate creea durere. Cele mai mari comori se afla ascunse in Intuneric, putini le cauta, putini le gasesc, dar si mai putini le dobandesc. Doar cel care reuseste si se ``dezbraca`` de tot ceea ce este uman, se va rupe de creatia care l-a tinut prizonier in iluzii, in moarte.

Arborele Sephirotic pe care vi l-am prezentat, reprezinta doar puterile binelui, dar adevarul este ca, in Kabbalah, pe langa acest Arbore al Vietii este mentionat si opusul acestuia, Arborele Mortii, Qallippah sau Qliphoth. Acesta cuprinde 10 Sephiroth intunecati, care se numesc Qliphoth si/sau Qlipha si care reprezinta reflectarea inversa a Copacului Vietii. Spre deosebire de alte sisteme oculte unde discipolul, adeptul, umbla pe cai pavate si luminoase (asa-numita Cale Dreapta), la adapostul sigurantei si pacii, in sistemele Caii Stangi, el este singur, in locuri salbatice, neumblate.

Va vom prezenta pe scurt fiecare Qliphoth cu Demonul care il guverneaza:

1) LILITH - Mama demonilor, regina vampirilor, imparateasa raului, bantuie omenirea de pe vremea sumerienilor si pana in ziua de astazi. Este des mentionata in manuscrisele sumeriene, sub numele de Lil si era vazuta ca un demon devastator al furtunii, dar era si dorita, datorita frumusetii sale.

Bantuie atat barbatii, cat si femeile, in timpul noptii si seduce pe cei adormiti, cu placeri sexuale, ce depasesc orice lucru care poate fi generat la nivel lumesc. Lilith, Layla este mentionata si in textele iudaice vechi, precum Zohar, ca fiind prima nevasta a lui Adam, care s-a retras in desert dupa aparitia Evei. Eva reprezinta ``femeia buna``, potolita si ascultatoare, care se subordoneaza ordinelor zeului masculin, pe cand Lilith este demonul violent si intunecat, ce a fost fortat in exil. In desert, Lilith a intalnit creaturile damnate si alungate ale Creatiei, devenind mama demonilor.

LILITH este numita si sufletul animalelor salbatice si Mama Natura, in aspectele sale mai cele mai violente. Ea reprezinta furtunile distructive, uraganele, tot ceea ce omul nu poate controla in existenta sa fizica. In orice moment, forta lui Lilith se poate declansa, distrugand tot ceea ce omul a construit. Ea simbolizeaza realitatea pe care omul refuza sa o vada. Magicianul nu refuza, asa cum o face adeptul traditiei luminii, care se uita spre ceruri, in cautarea unei lumi utopice, ci el isi indreapta privirea catre pamant, pentru a cauta comorile care au fost ascunse mii de ani, pentru a atinge regiunile ascunse, in care pot fi gasite forte si abilitati inimaginabile.

Lilith este anti - lumea lui MALKUT si aceasta inseamna ca ea exista in mijlocul lumii noastre, dar in aspecte de care omul nu este constient. Acest Qliphoth este condus de Naamah, numita fiica sau sora mai mica a lui Lilith. In viziuni, Naamah apare ca o regina puternica, imbracata in haine pretioase si bijuterii, cateodata seducatoare, dar alteori tiranica si a carei forta este folosita in ritualuri pentru influenta si control, la nivel material.

2) GAMALIEL - Este sfera viselor si partea intunecata a lui IESOD. Influenta lui Lilith continua si in acest Qliphoth, aici jucand o parte importanta din rolul sau de Regina a Lumii. De aici, ea controleaza lumea, fiind forta ascunsa a acesteia. Toate visele pe care omul nu poate sau nu doreste sa si le aminteasca in stare de veghe, pot fi gasite in Gamaliel , numit si Umbra Sufletului Lumii. Aceste vise intunecate au caracter revelator, pentru ca scot la iveala laturi ale omului, pe care acesta nu vrea sa le accepte si le reprima. Asadar, Gamaliel este ``Qlipha viselor intunecate``, insa, in principal, el reprezinta sfera sexualitatii interzise. In timp ce Adam si Eva simbolizeaza sexualitatea, doar pentru reproducere, Lilith si iubitii sai demonici descopera omului, latura initiatica a sexualitatii, folosita pentru a atinge stari superioare de constiinta. Adeptul care intra in Gamaliel, devine constient de mecanismele sexualitatii si drept urmare, va inceta sa fie sclavul instinctelor ascunse. Aceasta Qlipha ii va arata omului care este originea poftei sexuale, astfel incat acesta va ajunge la o intelegere profunda a instinctelor primare si va invata cum sa foloseasca sexualitatea pentru progresul magic.

In timpul somnului, corpul astral si Eul parasesc corpul eteric si corpul fizic, aceste experiente fiind parti ale unor vise adanci. Pentru om este foarte important sa tina minte aceste vise, pentru a avea control asupra lor si a ajunge constient in planul astral.

In calatoriile astrale prin lumile erotice ale lui GAMALIEL, magicianul va intalni succubus si inccubus, iubiti demonici, care il vor invita la o ``orgie`` astrala, in care chiar si cea mai ascunsa dorinta a acestuia va iesi la suprafata. Daca va avea slabiciuni, magicianul poate fi vampirizat, supt de energie si lasat ca o epava, insa el va putea folosi mai apoi aceasta experienta, pentru a atinge stari de extaz, ce elibereaza sufletul.

IESOD se afla sub influenta Lunii, pe cand GAMALIEL corespunde partii intunecate a acesteia, conectata cu vrajitoarele si practicile lor. Printre zeitele lui Gamaliel se numara celebra Hecate, zeita vrajitoarelor si a fantomelor sau Persephone, zeita mortii.Vampirii si alte entitati care, in mituri, combina sexualitatea cu moartea, bantuie acest Qliphoth. Magicianul trebuie sa lucreze aici ca un alchimist, sa intre adanc in intuneric, in mod constient si cu control, pentru a gasi piatra filosofala sau elixirul vietii.

Lui GAMALIEL ii corespunde, in corpul energetic al omului, chakra a 2 a, Svadhisthana.

3) SAMAEL - In mitologia iudaica, Samael este sotul lui Lilith, pe care aceasta l-ar fi intalnit, dupa ce a iesit din Eden.Samael, un alt nume al Diavolului, impreuna cu Lilith, au dat nastere la vietatile demonice care populeaza GAMALIEL. SAMAEL este marele ispititor si ispiteste cu intelepciune, iar in Sepher Yetsirah, el corespunde cu Intelepciunea oculta. In acest Qliphoth, toate conceptiile si perspectivele obisnuite asupra lumii sunt puse la indoiala, aici incepand adevarata initiere a Caii Stangi. Magicianul care a ajuns la acest nivel, va fi capabil sa vada dincolo de regulile si legile etice, morale, care l-au tinut in loc, intunecand o mare parte a constiintei sale. El se va confrunta cu aceste reguli in sensul in care le constientizeaza si le depaseste. Astfel, omul isi poate forma o intelegere personala a existentei si va decide, in mod individual, ceea ce este corect sau gresit, bine si rau.

SAMAEL este ispititorul, care indeamna omul sa manance din fructele cunoasterii, el releva frumusetea lumii si ne directioneaza spre interior. El este cel care distruge iluziile cu intelectul sau, desfiinteaza conceptiile si ideile, pana la cele mai mici amanunte.

HOT, care reprezinta intelectul, este partea luminoasa a acestul Qliphoth. SAMAEL este intelectul intunecat ce poate fi perceput ca nebunie, originalitate sau geniu si se poate spune, despre numerosi oameni de stiinta, scriitori si artisti, ca au atins acest domeniu. Cunoscutul scriitor Edgar Allan Poe se pare ca a fost influentat de SAMAEL avand in vedere urmatoarele cuvinte pe care le-a scris despre sine: "Oamenii m-au considerat nebun, dar problema nu este încă rezolvată, dacă nebunia este sau nu cea mai înaltă inteligență – dacă ceea ce e glorios, dacă tot ceea ce profund – nu se ridică din boala gândului – de la toane ale minții exaltate pe socoteala intelectului general."

In Qlipha SAMAEL, omul face un pact cu fortele intunecate si primeste "invitatia" lui Friedrich Nietzsche de a reevalua vechile valori, astfel ca nebunia devine intelepciune, moartea devine viata.

SAMAEL si Qlipha "trisorului", reprezina caracterul mitologic al celui ce transmite atat intelepciune, cat si nebunie, este intelept si viclean, in acelasi timp. In miturile indienilor nord-americani, coiotul simbolizeaza un astfel de caracter. Trisorul poate fi un aducator de cultura, ce impartaseste abilitati si obiecte, ce pot fi atat binecuvantari, cat si blesteme. Un bun exemplu in acest sens, il reprezinta focul, ce poate produce caldura, dar care poate sa si distruga. In SAMAEL, omul poate obtine controlul asupra lui Kundalini, "energia vitala" si a focului interior. Demonul cu intruchiparea de paun, Adramelech, cel ce simbolizeaza individualitatea, frumusetea si clarviziunea, conduce SAMAEL si il ajuta pe om sa inlocuiasca valorile etice, cu valori estetice, rupand toate barierele morale, ce ingradeste autocrearea artistica a omului.

4) A`ARAB ZARAQ - Este calea cea mai lunga de parcurs a Arborelui Qliphotic si este rivalul Sephirotului NETAH din Arborele Vietii. NETAH semnifica Victoria si A`ARAB ZARAQ reprezinta Batalia, iar fortele sale sunt invocate de catre adept pentru victoriile in bataliile vietii.

Cu aceasta sfera sunt asociati zeii razboinici, ca Odin sau Baal, in forma lor demonica, Baal fiind chiar demonul conducator al acestui Qliphoth. Simbolul lui NETAH este porumbelul alb, care simbolizeaza iubirea, puritatea, pacea. Corbul este simbolul lui A`ARAB ZARAQ, al carui nume inseamna ``Corbii Dispersiei``. Corbul este rivalul negru al porumbelului si reprezinta razboi si furtuna, dar si pasiune, pofta si intelepciune interzisa neinitiatilor. El traieste de pe urma mortilor de pe campul de lupta si este un spirit liber al mortii, pasarea "vorbitoare" care aduce mesaje si profetii. Constiinta libera a magicianului se imprastie precum corbii, pentru a-i aduce cunoastere si intelepciune. Corbul este rezultatul intalnirii dintre viata si moarte, iar adeptul trece printr-o moarte simbolica, nu se mai teme de ea si in acelasi timp, invata cum sa traiasca. Aceasta initiere a mortii incepe in aceasta Qlipha si este implinita de Iluminarea din Thagirion.

In A`ARAB ZARAQ putem gasi furtuni ale sentimentelor interzise si instincte obscure si este asociat cu arta si muzica. Adeptul poate fi usor eliminat din aceasta sfera, daca nu ramane concentrat asupra scopului de a ajunge la Qlipha Thagirion si daca nu urmareste drumul corbului spre Soarele Negru.

Patrunzand in A`ARAB ZARAQ, magicianului ii apare imaginea Potopului, ce ineaca vechea lume, pentru ca o noua lume sa poata fi creata. Venus cea Alba si pura apartine de NETAH, iar Venus cea Neagra, numita si Venus Illegitima, zeita perversiunilor, corespunde lui A`ARAB ZARAQ. Iubirea lui Venus cea Neagra, este sterila la nivel lumesc, dar devine fertila in magician la nivelurile superioare. Magicianul poate fi nascut ("a doua nastere") in plan spiritual si devine una cu Sinele Superior, cu Daemonul sau, Venus Illegitima fiind mama acestul Daemon.

5) THAGIRION - Semnifica disputa sau proces juridic si este latura intunecata a lui TIFERET din Arborele Sephirotic. TIFERET si THAGIRION sunt amandoua asociate cu diferite caractere umane, ce stiu sa canalizeze forta la acest nivel, precum maestrii secreti sau profetii si pentru ca acest Qliphot este sfera centrala a Copacului, cei ce patrund aici, sunt capabili sa mediteze intre lumile de deasupra si lumile de jos.

Multe personalitati puternice pot fi asociate cu oricare dintre cei doi, TIFERET si THAGIRION. Pentru un musulman, Mohammed este un caracter TIFERET, deci benefic, in timp ce el este vazut de unii crestini ca Antihristul, si deci, un caracter THAGIRION. In primele etape ale carierei sale, Hitler era vazut ca un salvator al Germaniei, asa incat, atunci, avea un caracter TIFERET. Dupa razboi, era vazut ca Bestia personificata, iar acum este unul din cele mai populare caractere care il personifica pe Antihrist. Nero, Genghis Khan, Attila si multi altii, au fost numiti Antihristul si erau caractere pe care lumea isi proiecta Umbra. Filozofi si mistici, precum Nietzsche, Gurdjeff au fost conectati cu THAGIRION deoarece ei au afirmat ca omul se poate salva singur, folosind in lucrarile lor un limbaj specific acestui Qliphoth. Pentru toti adeptii, acest nivel inseamna Iluminare. Atat TIFERET cat si THAGIRION apartin sferei solare sau nivelului mental, iar aici, magicianul vine in contact cu Sinele superior. El isi intalneste Daemonul, care in Sephiroth ia forma Ingerului Pazitor, iar in partea intunecata, ia forma Bestiei. Latura luminoasa este caracterizata prin iluminare intelectuala, in timp ce partea intunecata conduce la o iluminare instinctiva, in care puterea, viziunea si actiunea sunt in echilibru. In partea luminoasa, adeptul creeaza o distanta, o detasare intelectuala fata de "aici si acum", in timp ce partea intunecata conduce spre o prezenta completa in "aici si acum".

Initiatul va constientiza faptul ca laturile, luminoasa si intuneacata, sunt unite, iar la nivelul solar, el poate experimenta unitatea dintre Ingerul Pazitor si Bestie, deoarece Daemonul sau uneste lumina si intunericul din interior. In Alchimie, aici se atinge statutul de Diamant Galben, numit Citrinitas.

Multi adepti care patrund in THAGIRION au parte de trairi puternice de pofta. Aici devin una cu scopurile si idealurile pentru care s-au straduit pana acum, intelegand ca nu exista distanta intre ei si acestea. THAGIRION poate fi perceput ca Rai sau Iad de catre cei care ajung aici. Aceasta sfera poate fi desemnata ca un nivel in care adeptul traieste ``totul despre el`` la capacitate maxima si experimenteaza toata fiinta sa, cu laturile distructive si creatoare, in balanta. Aici are loc ceea ce numim ``intalnirea cu Pazitorul Pragului``. TIFERET corespunde cu Soarele, in forma sa luminoasa, exterioara, iar THAGIRION corespunde cu Soarele Negru, ``Soarele de la Miezul Noptii``, care reprezinta Soarele, in forma sa interioara, deoarece el straluceste in interiorul omului si in lumile Qliphotice, ascunse.

Soarele este simbolul Sinelui implinit, care poate atinge iluminarea, doar in lumea de jos. Inainte ca omul sa se fi confruntat cu propria sa moarte si cu aspectele sale intunecate, traia rupt de multe parti din el. Fiind fata in fata cu moartea si intrand pe calea intunecata, omul poate atinge iluminarea si cunoasterea absoluta despre el insusi. Prin urmare, Soarele Negru, sau THAGIRION, nu este doar Soarele din lumea de jos, ci si un principiu ce straluceste in Sinele nostru, in timpul calatoriei in subconstient. Este Soarele interior, care dupce la iluminare si la revelarea fortei divine in om.

Exista multe informatii si legende despre lumea din interiorul Pamantului (Shamballa sau Agartha), o lume ce este iluminata de propriul Soare, numit Soarele Negru, locuita de un popor care se afla in posesia unei forte numita Vril. Unele texte oculte vorbesc despre Soarele Negru, ca fiind generatorul din spatele fortelor numite Od, Kundalini, Vril sau Forta Dragonului.

Unele manuscrise vechi spun ca, in centrul Universului, in centrul galaxiei noastre, Calea Lactee, exista un Soare Negru, ce radiaza o lumina, care este perceputa de catre oamenii de stiinta ca fiind un ``intuneric gol``. Se spune ca acesta genereaza materia ce umple Universul.

THAGIRION este condus de Demonul Solar Belphegor, numit si Sorath.Acest cuvant (Sorath) simbolizeaza puterea spirituala care cauta sa-l tina pe om in sfera ``creaturilor``, sa-l impiedice sa devina el insusi un creator.Sorath conduce fiintele Asuras, care sunt Arhai ramasi in urma pe vechiul Saturn, fiinte demonice extrem de puternice, care au iesit din cursul evolutiei juste. In evolutia cosmica, acest ``Demon Solar`` apare drept adversarul Eului uman, al principiului Eului ca atare, distrugand consecvent invelisurile sale. Sorath preseaza Eul uman individual, in corpul fizic, si, treptat, el incepe sa se identifice cu acesta. Influenta aceasta duce la trairea unei vieti exclusiv in senzorialitate, cu uitarea tuturor entitatilor si a tuturor lumilor spirituale si astfel omul ajunge sa se afunde in instincte si pasiuni pur animalice.

Intentia lui Sorath si a spiritelor asurice este de a-l desparti pe om de lumea lui spirituala adevarata si de a desparti Eul uman inferior, de Eul superior. Oamenii aflati sub influenta lui Sorath sunt cei care vor batjocori totul, vor combate si vor tara in noroi tot ceea ce e spiritual. Un instrument deosebit de eficient il constituie raspandirea fricii de toate felurile, de la frica de boli, pana la frica de actele teroriste. Pe aceasta cale, se dezvolta doar insusirile Eului inferior, care-l transforma pe om intr-un "animal inzestrat cu gandire", care traieste osciland in permanenta intre cei doi poli: frica si cautarea placerilor.

Folosind corespondenta dintre unele cifre si litere din alfabetul ebraic, mistici precum Rudolf Steiner sau Cornelius Agrippa, au obtinut numarul Fiarei, 666 si apoi numele ei. Asadar, nu numele este dat pentru a se putea deduce numarul, ci, din contra, este indicat numarul si din el trebuie dedus numele.

Cuvantul Sorath este compus din literele ebraice Taw, Resch, Waw si Samekh, a caror valoare numerica este 400, 200, 6, respectiv 60, suma lor fiind 666. Daca evolutia justa se exprima in limbaj ocult prin numarul 7, care este numarul perfectiunii, atunci o evolutie care nu isi atinge telul, trebuie sa fie exprimata priun numarul 6, numarul imperfectiunii, al scindarii, al opozitiei (3+3). Numarul 6 actioneaza asupra celor trei invelisuri ale Eului, asadar asupra corpului fizic, eteric si a corpului astral si se obtine de 3 ori 6, adica 666, numarul lui Sorath.

6) GOLACHAB - Este cea mai brutala dintre sferele Qliphotice, numele ei fiind revelator in acest sens: "incendiatorii", "inflacaratii", "vulcanii", "cei ce ard in flacari". El este reflexia lui GHEBURAH, care reprezinta aspectul sever al lui Dumnezeu si al Copacului Vietii. GOLACHAB este haosul si bantuirea pe care Dumnezeu le trimite omului "nesupus". Asmodeus (Samael cel Negru) conduce GOLACHAB. Acest Qliphoth reprezinta focul violent, revolutia si rebeliunea, si corespunde cu Marte, planeta razboiului. Magicianul ce atinge acest nivel invata sa controleze si sa inverseze experientele de placere si suferinta. GOLACHAB dispunde de forte extrem de violente si periculoase si cele mai brutale ritualuri de blestemare vin din aceasta sfera.

7) GHA`AGSHEBLAH - Reprezinta fortele ce testeaza adeptul, inainte de a incepe calatoria in Abis, dezbracandu-l complet de invelisurile materiale, iluziile, ce sunt obstacole in intalnirea intunericului si celei mai superioare intelepciuni. In folclorul sumerian, zeita Inanna, in calatoria ei spre lumea de jos, trece 7 porti, pentru a ajunge la tronul surorii ei, Ereshkigal. La fiecare poarta, ea este fortata sa inlature un articol de imbracaminte, pana cand ajunge goala. Imbracamintea simbolizeaza cele 7 atribute ale vietii, pe care trebuie sa le lase in urma pentru a sta fata in fata cu moartea. GHA`AGSHEBLAH reprezinta si nivelurile superioare ale misticismului erotic, astfel ca aici, suferinta si placerea sunt transcese.

Demonul Astaroth, numit si Astarte, care conduce acest Qliphoth, se afla in posesia unei intelepciuni imense, poate da informatii cu privire la trecut, prezent si viitor si poate revela toate secretele. Astaroth a fost unul dintre cei mai importanti Ingeri Decazuti, aruncati in Abis, asa ca el poate spune adeptului despre Caderea Ingerilor si motivul din spatele propriei Caderi.

8) ABISS - Se afla intre nivelul divin si sferele inferioare si reprezinta o panta abrupta, ce conduce la partea intunecata. Adeptul luminii, care esueaza in incercarea de a ajunge la triada divina, cade in Abiss si poate deveni victima fortelor haosului ce locuiesc aici. In Kabbalah, Abissul este numit ``Masak Mavdil``, adica ``raul intunecat`` in care se afla, inecati, toti adeptii care au esuat.

La trecerea prin Abiss, vechea forma a magicianului moare, acesta lasand in urma vointa sa. Adeptul este transformat in Abiss, iar fortele intunericului inlatura toate limitarile ce retin sufletul sau, in a deveni divin.

Fiinte si entitati precum Abbadon (Ingerul Abisului) si Choronzon se gasesc in Abiss. Ei consuma parti din Sinele vechi si limitat, pe care magicianul le lasa sa moara in Abiss.

9) SATARIEL - Este partea intunecata a lui BINAH si aici adeptul intra renascut si botezat, este lacasul tuturor raspunsurilor existente, pe care SATARIEL incearca sa le tina secrete, le ascunde.

BINAH si SATARIEL, care corespund cu Intunecatul si Misteriosul, reprezinta timpul si destinul si sunt asociate cu zeitele destinului, cum ar fi cele trei tesatoare din Grecia Antica, Clotho, Lachesis si Atropos, sarcina lor fiind de a invarti ghemul si de a taia firul vietii oricarui om. Clotho tine furca si are putere asupra nasterii, Lachesis are putere asupra evenimentelor din timpul vietii, iar Atropos, care poarta un voal negru, taie firul ce determina moartea.

BINAH si SATARIEL corespund si cu zeii timpului, Chronos si Saturn, cei ce executa ritmul sortii, prin miscarile Lunii, la nivelurile inferioare. In SATARIEL se afla centrul lumii de jos, in care intra adeptul, pentru a-i intalni conducatorul, pe Hades sau pe Lucifer sau alte caractere asociate cu partile cele mai profunde ale lumii de jos. La inceput, dupa intrarea in Satariel, adeptul bajbaie intr-un intuneric deplin si are un puternic sentiment de ratacire prin labirinturi lungi si intunecate.

Demonii lui SATARIEL sunt asociati cu delirul, confuzia, misterul, absurditatile si sunt condusi de Lucifuge, care nu trebuie confundat cu Lucifer. Lucifuge evita lumina, pe cand Lucifer este aducatorul de lumina. In intunericul din SATARIEL, se poate trai experienta marelui Dragon, Tekom, se pot auzi ecouri ale unor sunete ciudate, ce provin de dincolo de limitele universului. La cel mai intunecat punct, intunericul se aprinde si devine lumina. Adeptul constientizeaza ca ochiul atotvazator al dragonului era de fapt deschis, obtinand astfel o viziune clara, aceasta experienta conducand la deschiderea celui de-al treilea ochi. Ochiul este numit si ochiul lui Lucifer sau al lui Shiva si in vechile mistere grecesti, aceasta experienta era numita Drakon, care inseamna "a vedea".

10) GHAGIEL - Este forta activa a partii intunecate, centrul vointei, iar Beelzebuth, printul demonilor, conduce acest Qliphoth. Numele Beelzebuth este interpretat ca ``lordul mustelor` , dar unele descoperiri arheologice ne spun ca acest print a fost, la inceput, un zeu fenician numit Beelsebel, ce insemna "lordul lorzilor".

Cand se ajunge la GHAGIEL, adeptul devine magician, in cel mai profund sens al cuvantului, iar simbolul acestui nivel activ, este bagheta magicianului. Bagheta este o copie a Axei Lumii in jurul careia se invarte Universul. GHAGIEL, condus de Beelzebuth reprezinta fortele Apocalipsei, care incearca sa rupa si sa distruga bagheta acestuia. ``Lordul mustelor`` se hraneste din vechea lume, precum mustele consuma un cadavru. Din cenusa vechii lumi, magicianul recreeaza universul, ridicand bagheta si devenind axa lumii, in jurul careia se invarte un nou univers.

11) THAUMIEL - Prima Qlipha, THAUMIEL, inseamna "gemenii" sau "zeii gemeni" si este reprezentata de doi printi, Satan si Moloch. Ei corespund polaritatii, dualitatii existente in orice principii. Cei doi demoni privesc in directii opuse, unul priveste spre ceea ce a fost, creatia impotriva careia s-a revoltat si din care s-a emancipat, iar celalalt priveste spre viitor si spre lumile pe care discipolul, viitor magician, este capabil sa le creeze. Satan este "oponentul", rebelul impotriva Creatiei si a acelor structuri care leaga existenta si-l limiteaza pe om. Moloch inseamna "rege" sau "lord", fiind cel ce creeaza si conduce noi lumi. Aceste doua principii, de "conducator" si "rebel" sunt unite in THAUMIEL, Satan distruge universul in care omul este o creatie, iar Moloch deschide un alt univers, in care omul devine el insusi un zeu, un creator. Aceste mistere sunt considerate atat de revolutionare si dificil de inteles, incat omul se poate ocupa de ele doar atunci cand se afla la nivelurile superioare de initiere, atunci cand a devenit maestru magician. Numarul lui THAUMIEL este 11, iar formula sa este AA, adica "Adamas Ater", "Diamantul Negru". Numerele 1-10 sau 10-1 reprezinta unitatea dintre om si Dumnezeu, sfarsitul si inceputul, sarpele muscandu-si propria coada.

In KETHER, 10 si 1 au fost unite iar cercul s-a inchis, astfel ca adeptul luminii si-a atins scopul si a devenit una cu Dumnezeu. Adeptul intunericului atinge si el acest nivel, dar aici poate alege sa mai faca un pas important. Prin THAUMIEL se deschide al 11-lea nivel, o "gaura neagra", ce devine un portal spre un alt univers. Adeptul se elibereaza complet de Dumnezeu si de vechea creatie si devine el insusi un Creator. Calea Dreapta conduce catre un final , un scop etern, o concluzie, in timp ce Calea Stanga conduce la un nou inceput.

In Occident, KETHER, Coroana este cea mai inalta sfera a luminii, iar aici individul atinge unitatea cu Dumnezeu. In Orient, nivelul culminant este Sahasrara, in care adeptul ajunge la Samadhi, care inseamna "unitate cu divinul". Acest nivel corespunde numarului 10 si are ca simbol diamantul, cea mai pura forma de carbon, fundatia vietii. Calea Stanga iti ofera si ea posibilitatea experimentarii acestui nivel, dar aceasta Cale iti ofera si posibilitatea de a mai face un pas in plus: 1 dincolo de 10, adica 11, ce corespunde cu pasul prin poarta 0. Acest pas, dincolo de KETHER si Sahasrara este simbolizat de Diamantul Negru, care reprezinta Libertatea Suprema.

2 Responses so far.

  1. datorita traducerii Bibliei si a altor texte care contineau informatie spirituala din limba in care au fost scrise, in alte limbi, s-a pierdut mesajul transmis, s-a pierdut profunzimea, si ceea ce scria printre randuri. oamenii inteleg prin acelasi cuvant, lucruri diferite, pentru ca fiecare dintre noi percepem ceea ce ni se spune in functie de exeprienta noastra acumulata. daca vei vorbi despre ocean unui om care toata viata lui a trait langa el, si l-a cunoscut in profunzime, el va simti in interior caldura lui "acasa" cu fiecare pronuntie a cuvantului "ocean", insa daca vei spune exact aceleasi lucruri unui om care nu a vazut niciodata oceanul, nu vei produce in el o asemenea emotie. exact asa s-a intamplat si cu textele si informatiile esoterice. Ele erau scrise intr-un limbaj pe care il intelegeau acei oameni care se ocupau de esoteric. restul oamenilor l-au tradus in limba lor, dar degeaba, pentru ca ei nu simteau emotia cu care a fost scris texutul, ei doar citeau cuvintele.

  2. fiecare sephirot reprezinta un atribut divin, dar daca ne uitam mai atent, aceste atribute le regasim si in om: intelepciunea, compasiunea, fumusetea, intelegerea, toate se gasesc si in om. defapt, fiecare sephirot face parte din noi, sunt integrati in fiinta noastra, iar noi ii manifestam in functie de situatie; daca situatia cere compasiune, asta vom manifesta, daca cere intelegere, asta vom manifesta. tot ce exista face parte si din om, iar el, in functie de constiinta si cunoasterea sa, manifesta o parte sau alta.

Leave a Reply