Incepand cu Set exista doua rase de oameni: cei care sunt in posesia
intelepciunii divine, ca Set, si cei din rasa lui Cain, care stiu sa
lucreze nu numai cu focul fizic ci si cu focul dorintelor, poftelor,
instinctelor. In Zohar se spune despre Set ca ar fi: "Stramosul tuturor
generatiilor de tzaddikim" (in limba ebraica inseamna cei drepti).
Cel
drept aseaza fiecare lucru la locul sau, face astfel ordine cu masura,
indeplinind functia balantei astfel inat cele doua talere ale acesteia
se echilibreaza perfect si stau fata in fata. Asadar, cel drept se afla
deasupra opozitiei si contrariilor, realizand prin el insusi unitatea. "
Omul drept" are un rol importan in biblie, el fiind cel care gandeste,
cantareste, urmand ordinea si masura. El simbolizeaza omul perfect,
desavarsit care pune in primul rand ordine in sine insusi, apoi in jurul
lui, jucand astfel rolul unei adevarate puteri cosmice.
Cel
drept este comparat adesea cu o coloana care uneste ceea ce este sus de
ceea ce este jos. Vechii intelepti spuneau: "Daca ar fi un singur om
drept pe pamant el ar sprijini lumea".
Zohar se refera
la Set si ca fiind cel caruia Adam i-a dat invataturile secrete ale
Kabbalah. Aceasta doctrina ezoterica este considerata ca fiind o
revelatie primita, adica receptarea unei cunosteri de natura divina,
transmiterea ei de catre adeptii acesteia, mai apoi interpretarea si
imbogatirea ei.
S-au ridicat multe intrebari in
privinta cuvantului Kabbalah. Dupa anumiti cercetatori, acesta provine
din limba ebraica sau din chaldeeana. In limba ebraica explicatiile
refera in functie de modul in care se scrie cuvaantul. Qabbalah deriva
de la verbul QBL care insemana "a primi", prevcum si din cuvintele
"Qabel", "Qubeil" care semnifica "traditie, transmisiune, revelatie
primita". Daca cuvantul Kabbalah incepe cu "Caph" echivalentul "CH" in
limba latina, asa cum scriu evreii el inseamna "traditie, transpunere"
si se refera la perioada exilului babilonian, in timpul caruia evreii ar
fi invatat de la magicienii Chaldeeni relatie existente intre numar si
sunet. Daca incepe cu "Coph", echivalentul "K" urmat de "aleph", litera
"A", apoi "beth", litera "B" la care se adauga silaba 'Lah" de la
sfarsitul cuvantului, rezulta cuvantul Kabbalah. Litera "Coph"
reprezinta numarul nouasprezece, "Aleph" reprezinta numarul unu, "Beth"
numarul doi, iar silaba "Lah" inseamna "putere". Kabbalah are la baza
puterea literelor alfabetului ebraic.
Daca vom
considera cuvantul Kabbalah de provenienta iudaica, atunci se refera la
"interpretare", dar daca el provine din chaldeeana atunci se defineste
ca o Stiinta Magica sau o Stiina a Magiei. "Interpretarea" se refera la
analizele, filozofiile unor texte religioase in care se vorbeste despre
simboluti, cuvinte magice, numere. Este vorba in special de
interpretarea pasajelor obscure, oculte, din cartile cele mai dificil de
interpretat, mai ales din Vechiul Testamant. Tot ce tine de Geneza,
Exod, Nume, Deuteronom; toate aceste capitole oamenii le interpreteaza
ad literam si astfel isi pierd semnificatia, sensul.
Stiina
Magiei de la Chaldeeni vorbeste despre o colectie de invataturi
exoterice si practici mistice, incluzand nume sacre, invocatii,
numerologie, elemente ceremoniale si magice. Ambele radacini ale
cuvantului Kabbala, cea iudaica si cea chaldeeana, au aceiasi traducere
semnificand "traditie". Se stie ca Biblia contine pasaje oculte, care
necesita o interpretare, o clarificare, iar pentru evrei aceata
interpretare face parte in "traditie".
Partea teoretica a Kabbalah a fost fixata in sctris si cuprinde doua categorii de invataturi:
1. Invatatura despre Creatie, despre misterioasele sale legi, rezumata in Sepher Yetsirah.
2. Invataturi metafizice despre esenta divina si despre modurile sale de manifestare (Mercabah), rezumata in Zohar.
Dupa cum spuneam, Kabbalah are la baza doua carti:
1.
Sepher Yetsirah, Cartea Formarii, Cartea Creatiei (Ma'aseh Bereshit)
care cuprinde sub o forma simbloca istoria Genezei, atribuita potrivit
traditiei lui Aavram, in care se descrie pentru prima data arborele
Sephirotic.
2. Zoharul care inseamna redianta, numele ei complet
fiind Sepher-Ha-Zohar, Cartea Splendorii ce contine tot sub o forma
simbolica cunostiintele ezoterice sub numele de Ma'aseh Merkabah.
Kabbalah
Bereshit dezvaluie valoarea numerica a numerelor care alcatuiau
cubintele limbii, precum si planuri ale divinitatii si inaltele
invataturi religioase lasate de Dumnezeu. Kabbalah Merkabah il ajuta pe
om sa patrunda in tainele cele mai profunde ale esentei si calitatile
lui Dumnezeu, ale tintelor lumeii supranatursale. Pentru a intelege
invataturile de Merkabah este necesara o cunoastere prealabila a celor
din Bereshit (Cartea Genezei) si pentru acesta trebuie inteles bine
alfabetul ebraic si alcatuirea sa.
Cele patru teme la Kabbalah sunt:
1.
Dumnezeu este o energie inteligenta, multidimensionala, inaccesibila
organelor noastre de simt care participa nemijocit in toate formele de
materie din care este creat universul vizibil.
2. In creatia
materiala sunt prezente pretutindeni ambele sexe, amble genuri; orice
lucru este in acelasi timp masculin si feminin.
3. Omul pentru a
ajunge sa se cunoasca pe siune in interiorul acestei hiperinteligente
numite Dumnezeu, mnifestata in oricare fiinta din Creatie, trebuie sa
perceapa simultsan binele si raul.
4. Reincarnarea este un fapt incontestabil.
Sine
in Kabbalah este chiar Dumnezeu manifestat in om si este reprezentat ca
inima in corpul fizic. Trezirea Sinelui si apoi implinirea completa a
acestuia este scopul pe calea spirituala a Kabbalah. Insa acest lucru nu
se poate realiza fara o constientizare deplina. Nu se neaga si nu se
lupta impotriva tendintelor inferioare ca si in alte traditii si se
urmareste cvonstientizarea deplina a acestora.
Dumnezeu este izvorul vietii, Creatorul
universului infinit, necunosctut, nimicul, neantul. Zoharul spune ca
intre El si lume se interpun cele doua Sephiroth cu ajutorul carora a
creat lumea si care reprezinta instrumentele sale si canale care le
leaga. Ansambul celor zece Sephiroth formeaza omul prototip, Adam
superior, Adam Kadmon, arhetipul lumii materiale.
Modelul
clasic al arborelui vietii cuprinde zece Sephiroth, care sunt suma
celor trei canale energetice (Ida, Pingala si Sushumna) si celor sapte
chakre. Cei zece Sepiroth sunt dispusi pe trei nivele verticale si pe
sapte nivele orizontale. Cele trei canale verticale se numesc stalpi. De
o parte si de alta a stalpului central al echilibrului Sushumna exista
stalpul masculin, "bratul drept a lui Dumnezeu", Pingala si stalpul
feminin, "bratul stang a lui Dumnezeu", Ida. Stalpul masculin apartine
severitatii, rigorii, autoritatii iar stalpul feminin apartine
compasiunii. Universul este guvernat de cele doua principii opuse,
masculin-feminin, atractie-respingere, ingaduinta-asprime, iar pentru a
se armoniza aceste puteri trebuia sa se intalneasca in mijloc. Primele
noua Sephiroth se impart in trei triade, cuprinzand fiecare doua
principii opuse si cate un principiu de echilibru. Cele trei triade
sunt:
1. Spirit - Gandire
2. Sufet - Simtire
3. Corp fizic - Vointa
Din
prima triada fac parte: Kether, Hohmah, Binah si reprezinta atributele
lui Dumnezeu. Din a doua trida fac parte: Hased, Gheburah si Tiferet
care simbolizeaza simtirea. Iar ultima triada se compune din Netah, Hot
si Iesod care reprezinta lumea fizica. Sephirah, Malkut reprezinta
ansamblul tuturor celorlalte Sephiroth, aici manifestandu-se armonia
lumii.
Sephiroth
Fiecare
sephirot poarta cate un Nume al lui Dumnezeu, iar aceste Nume corespund
unor atribute ale Sale, unor manifestari divine si sferelor planetelor.
Va vom prezenta pe scurt fiecare sephirot cu atributele
corespunzatoare:
1) KETHER - Numele Divin este
"Ehieh", tradus in limba romana prin "Eu". Acest Sephirot reprezinta
Coroana, Diadema, "esenta divina", "simbol al Sinelui". Coroana este
locuita de Serafimi, iar rolul sau este unificator, centralizator,
sintetizand in ea insasi opusele. Ea reprezinta totalitatea unei
realizari, puterea energiei spirituale, a realizarii mentale.
2) HOHMAH - Reprezinta Intelepciunea, iar prin intermediul
Heruvimilor, Dumnezeu a pus ordine in haosul primordial. Numele Divin
este Iah - YH - si semnifica "primul nascut" si i se atribuie lui
Dumnezeu Fiul.
3) BINAH - Este Providenta,
Inteligenta, Intelegerea, iar prin intermediul Tronurilor, Elohim
intretin forma materiei. Numele Divin este Iehova si reprezinta Sfera
lui Saturn.
4) HASED - Este Indurarea,
Bunatatea, Compasiunea, iar prin intermediul Domniilor, Dumnezeu
(Elohim) infatiseaza formele tuturor corpurilor, ale materiei.
Simbolurile lui HASED sunt: harul, sceptrul si mana dreapta. Numele
Divin este El - prescurtarea de la Elohim; Sfera lui Jupiter.
5) GHEBURAH
- Este Forta, Puterea, iar prin Puteri, Dumnezeu creeaza elementele.
Atributele sale sunt: gravitate, puritate, judecata, dar si pedeapsa
prin calamitati si razboaie. Aici este ``tribunalul lui Dumnezeu``.
Numele Divin este Elohim Gibor, numit si PESHAD, adica ``Temutul``.
Reprezinta Sfera lui Marte.
6) TIFERET - Este
Frumusetea, Splendoarea, Podoaba, Placerea, iar prin intermediul
Virtutilor, Dumnezeu a creat metalele si tot ce exista in regnul
mineral. Numele Divin este Eloha va Daath, adica Dumnezeu si
Cunoasterea; Sfera Soarelui.
7) NETAH - Gloria,
Triumful, Victoria, Dreptatea, iar atributele sale sunt: ravna, setea de
dreptate, vesnicia, sabia dreptatii lui Dumnezeu. Prin intermediul
Principatelor, Dumnezeu a creat plantele si tot ce exista in regnul
vegetal. Numele Divin este Iehova Tebaoth ( Saboath), Sfera lui Venus.
In BINAH si NETAH domneste Iehova , YHWH, Tebaoth semnificand Domn al
Armatelor Ingeresti.
8) HOT - Slava,
Marturisirea, iar prin intermediul Arhanghelilor, Dumnezeu creeaza
animalele si regnul animal. Numele Divin este Elohim Sabaoth,interpretat
de asemenea ca Dumnezeu al armelor, dar nu al razboiului si dreptatii,
ci al intelegerii; Sfera lui Mercur.
9) IESOD -
Temelia, Buna intelegere, Fratia, prezideaza geniul oamenilor,
guverneaza nasterea oamenilor. De aici, Dumnezeu trimite oamenilor
ingerii pazitori. Lui IESOD i se datoreaza inaltarea si prabusirea
tuturor lucrurilor. Numele Divin este Sadai sau Elhai si semnifica
Dumnezeu cel Viu, Atotputernic; Sfera Lunii.
10) MALKUT
- Regatul, Imparatia, Templul lui Dumnezeu, Poarta si reprezinta
influenta exercitata de Dumnezeu asupra oamenilor, prin Eroi. Prin
intermediul acestora, oamenii primesc cunoasterea, inteligenta, stiinta
lucrurilor divine, indemanarea in mestesuguri, darul profetiei. Numele
Divin este Adonai Melek, adica Stapan si Rege
Se
cunoaste mai putin despre existenta Arborelui cu 11 Sephiroth, care se
pare ca a fost intentionat ocultata. Acest al 11 lea Sephiroth se
numeste DAATH, intre linia GHEBURAH-HASED si linia BINAH-HOHMAH.
Sephirotului DAATH ii apartine Cunoasterea, acestuia ii corespunde
chakra gatului, Vishuddhi, care coordoneaza comunicarea individului cu
exteriorul.
DAATH (Da`ath sau Da`at) este
Sephirotul secret, ascuns, iar accesul este limitat pentru cei
neinitiati. Intrarea in DAATH poate fi realizata cu usurinta, insa din
cauza energiilor prezente aici, e nevoie de o vointa puternica si de un
control constient strict pentru a iesi. DAATH este depozitul de energie
al intregului univers fizic si al sistemului sau de dezvoltare, aici se
unesc fortele pozitive si negative ale celor 10 Sephiroth. DAATH e unic,
nu e un atribut divin, ci este o compilatie a celorlalte atribute
divine reflectate, pe care fiinta umana le intruchipeaza. Acest
Sephiroth mai este considerat ca fiind "dimensiunea interioara" a
fiintei umane, reflectarea "Infinitului lui KETHER" in unitate. DAATH
inseamna Cunoastere, provenita din Experienta si realizarea constienta a
Experientei, generand idei in constiinta prin intermediul Intelepciunii
(HOHMAH) si Intelegerii (BINAH).
Dupa cum spuneam,
acest Sephiroth nu este reprezentat intotdeauna pe Arborele Vietii, dar
acolo exista un spatiu gol, considerat a fi Abisul, astfel ca DAATH este
poarta de trecere in "Vid".
Kabbalah este stiinta
Sufletului si a lui Dumnezeu, in toate corespondentele lor. Ea invata si
aduce marturie ca: "Totul este Unul si Unul este Totul", permitand
spiritului sa se inalte de la imagine, la principiu sau sa se coboare
din nou de la principiu, la imagine. Nimic nu este mai usor de inteles,
dar nimic nu este mai greu de studiat decat Kabbalah, adevaratul nucleu
al oricarei initieri.
Qliphoth
Setea
de cunoastere este atat o binecuvantare, cat si un blestem si prin
diverse metode, suntem capabili sa patrundem dincolo de paturile
superficiale ale existentei, pentru a gasi raspunsuri la cele mai
dificile intrebari. Astfel, putem experimenta, ne putem depasi conditia,
chiar daca patrunderea in cele mai intunecate colturi ale realitatii ne
poate creea durere. Cele mai mari comori se afla ascunse in Intuneric,
putini le cauta, putini le gasesc, dar si mai putini le dobandesc. Doar
cel care reuseste si se ``dezbraca`` de tot ceea ce este uman, se va
rupe de creatia care l-a tinut prizonier in iluzii, in moarte.
Arborele
Sephirotic pe care vi l-am prezentat, reprezinta doar puterile binelui,
dar adevarul este ca, in Kabbalah, pe langa acest Arbore al Vietii este
mentionat si opusul acestuia, Arborele Mortii, Qallippah sau Qliphoth.
Acesta cuprinde 10 Sephiroth intunecati, care se numesc Qliphoth si/sau
Qlipha si care reprezinta reflectarea inversa a Copacului Vietii. Spre
deosebire de alte sisteme oculte unde discipolul, adeptul, umbla pe cai
pavate si luminoase (asa-numita Cale Dreapta), la adapostul sigurantei
si pacii, in sistemele Caii Stangi, el este singur, in locuri salbatice,
neumblate.
Va vom prezenta pe scurt fiecare Qliphoth cu Demonul care il guverneaza:
1) LILITH
- Mama demonilor, regina vampirilor, imparateasa raului, bantuie
omenirea de pe vremea sumerienilor si pana in ziua de astazi. Este des
mentionata in manuscrisele sumeriene, sub numele de Lil si era vazuta ca
un demon devastator al furtunii, dar era si dorita, datorita frumusetii
sale.
Bantuie atat barbatii, cat si femeile, in
timpul noptii si seduce pe cei adormiti, cu placeri sexuale, ce depasesc
orice lucru care poate fi generat la nivel lumesc. Lilith, Layla este
mentionata si in textele iudaice vechi, precum Zohar, ca fiind prima
nevasta a lui Adam, care s-a retras in desert dupa aparitia Evei. Eva
reprezinta ``femeia buna``, potolita si ascultatoare, care se
subordoneaza ordinelor zeului masculin, pe cand Lilith este demonul
violent si intunecat, ce a fost fortat in exil. In desert, Lilith a
intalnit creaturile damnate si alungate ale Creatiei, devenind mama
demonilor.
LILITH este numita si sufletul animalelor
salbatice si Mama Natura, in aspectele sale mai cele mai violente. Ea
reprezinta furtunile distructive, uraganele, tot ceea ce omul nu poate
controla in existenta sa fizica. In orice moment, forta lui Lilith se
poate declansa, distrugand tot ceea ce omul a construit. Ea simbolizeaza
realitatea pe care omul refuza sa o vada. Magicianul nu refuza, asa cum
o face adeptul traditiei luminii, care se uita spre ceruri, in cautarea
unei lumi utopice, ci el isi indreapta privirea catre pamant, pentru a
cauta comorile care au fost ascunse mii de ani, pentru a atinge
regiunile ascunse, in care pot fi gasite forte si abilitati
inimaginabile.
Lilith este anti - lumea lui MALKUT si
aceasta inseamna ca ea exista in mijlocul lumii noastre, dar in aspecte
de care omul nu este constient. Acest Qliphoth este condus de Naamah,
numita fiica sau sora mai mica a lui Lilith. In viziuni, Naamah apare ca
o regina puternica, imbracata in haine pretioase si bijuterii,
cateodata seducatoare, dar alteori tiranica si a carei forta este
folosita in ritualuri pentru influenta si control, la nivel material.
2) GAMALIEL
- Este sfera viselor si partea intunecata a lui IESOD. Influenta lui
Lilith continua si in acest Qliphoth, aici jucand o parte importanta din
rolul sau de Regina a Lumii. De aici, ea controleaza lumea, fiind forta
ascunsa a acesteia. Toate visele pe care omul nu poate sau nu doreste
sa si le aminteasca in stare de veghe, pot fi gasite in Gamaliel , numit
si Umbra Sufletului Lumii. Aceste vise intunecate au caracter
revelator, pentru ca scot la iveala laturi ale omului, pe care acesta nu
vrea sa le accepte si le reprima. Asadar, Gamaliel este ``Qlipha
viselor intunecate``, insa, in principal, el reprezinta sfera
sexualitatii interzise. In timp ce Adam si Eva simbolizeaza
sexualitatea, doar pentru reproducere, Lilith si iubitii sai demonici
descopera omului, latura initiatica a sexualitatii, folosita pentru a
atinge stari superioare de constiinta. Adeptul care intra in Gamaliel,
devine constient de mecanismele sexualitatii si drept urmare, va inceta
sa fie sclavul instinctelor ascunse. Aceasta Qlipha ii va arata omului
care este originea poftei sexuale, astfel incat acesta va ajunge la o
intelegere profunda a instinctelor primare si va invata cum sa
foloseasca sexualitatea pentru progresul magic.
In
timpul somnului, corpul astral si Eul parasesc corpul eteric si corpul
fizic, aceste experiente fiind parti ale unor vise adanci. Pentru om
este foarte important sa tina minte aceste vise, pentru a avea control
asupra lor si a ajunge constient in planul astral.
In
calatoriile astrale prin lumile erotice ale lui GAMALIEL, magicianul va
intalni succubus si inccubus, iubiti demonici, care il vor invita la o
``orgie`` astrala, in care chiar si cea mai ascunsa dorinta a acestuia
va iesi la suprafata. Daca va avea slabiciuni, magicianul poate fi
vampirizat, supt de energie si lasat ca o epava, insa el va putea folosi
mai apoi aceasta experienta, pentru a atinge stari de extaz, ce
elibereaza sufletul.
IESOD se afla sub influenta
Lunii, pe cand GAMALIEL corespunde partii intunecate a acesteia,
conectata cu vrajitoarele si practicile lor. Printre zeitele lui
Gamaliel se numara celebra Hecate, zeita vrajitoarelor si a fantomelor
sau Persephone, zeita mortii.Vampirii si alte entitati care, in mituri,
combina sexualitatea cu moartea, bantuie acest Qliphoth. Magicianul
trebuie sa lucreze aici ca un alchimist, sa intre adanc in intuneric, in
mod constient si cu control, pentru a gasi piatra filosofala sau
elixirul vietii.
Lui GAMALIEL ii corespunde, in corpul energetic al omului, chakra a 2 a, Svadhisthana.
3) SAMAEL
- In mitologia iudaica, Samael este sotul lui Lilith, pe care aceasta
l-ar fi intalnit, dupa ce a iesit din Eden.Samael, un alt nume al
Diavolului, impreuna cu Lilith, au dat nastere la vietatile demonice
care populeaza GAMALIEL. SAMAEL este marele ispititor si ispiteste cu
intelepciune, iar in Sepher Yetsirah, el corespunde cu Intelepciunea
oculta. In acest Qliphoth, toate conceptiile si perspectivele obisnuite
asupra lumii sunt puse la indoiala, aici incepand adevarata initiere a
Caii Stangi. Magicianul care a ajuns la acest nivel, va fi capabil sa
vada dincolo de regulile si legile etice, morale, care l-au tinut in
loc, intunecand o mare parte a constiintei sale. El se va confrunta cu
aceste reguli in sensul in care le constientizeaza si le depaseste.
Astfel, omul isi poate forma o intelegere personala a existentei si va
decide, in mod individual, ceea ce este corect sau gresit, bine si rau.
SAMAEL
este ispititorul, care indeamna omul sa manance din fructele
cunoasterii, el releva frumusetea lumii si ne directioneaza spre
interior. El este cel care distruge iluziile cu intelectul sau,
desfiinteaza conceptiile si ideile, pana la cele mai mici amanunte.
HOT,
care reprezinta intelectul, este partea luminoasa a acestul Qliphoth.
SAMAEL este intelectul intunecat ce poate fi perceput ca nebunie,
originalitate sau geniu si se poate spune, despre numerosi oameni de
stiinta, scriitori si artisti, ca au atins acest domeniu. Cunoscutul
scriitor Edgar Allan Poe se pare ca a fost influentat de SAMAEL avand in
vedere urmatoarele cuvinte pe care le-a scris despre sine: "Oamenii
m-au considerat nebun, dar problema nu este încă rezolvată, dacă nebunia
este sau nu cea mai înaltă inteligență – dacă ceea ce e glorios, dacă
tot ceea ce profund – nu se ridică din boala gândului – de la toane ale
minții exaltate pe socoteala intelectului general."
In
Qlipha SAMAEL, omul face un pact cu fortele intunecate si primeste
"invitatia" lui Friedrich Nietzsche de a reevalua vechile valori, astfel
ca nebunia devine intelepciune, moartea devine viata.
SAMAEL
si Qlipha "trisorului", reprezina caracterul mitologic al celui ce
transmite atat intelepciune, cat si nebunie, este intelept si viclean,
in acelasi timp. In miturile indienilor nord-americani, coiotul
simbolizeaza un astfel de caracter. Trisorul poate fi un aducator de
cultura, ce impartaseste abilitati si obiecte, ce pot fi atat
binecuvantari, cat si blesteme. Un bun exemplu in acest sens, il
reprezinta focul, ce poate produce caldura, dar care poate sa si
distruga. In SAMAEL, omul poate obtine controlul asupra lui Kundalini,
"energia vitala" si a focului interior. Demonul cu intruchiparea de
paun, Adramelech, cel ce simbolizeaza individualitatea, frumusetea si
clarviziunea, conduce SAMAEL si il ajuta pe om sa inlocuiasca valorile
etice, cu valori estetice, rupand toate barierele morale, ce ingradeste
autocrearea artistica a omului.
4) A`ARAB ZARAQ
- Este calea cea mai lunga de parcurs a Arborelui Qliphotic si este
rivalul Sephirotului NETAH din Arborele Vietii. NETAH semnifica Victoria
si A`ARAB ZARAQ reprezinta Batalia, iar fortele sale sunt invocate de
catre adept pentru victoriile in bataliile vietii.
Cu
aceasta sfera sunt asociati zeii razboinici, ca Odin sau Baal, in forma
lor demonica, Baal fiind chiar demonul conducator al acestui Qliphoth.
Simbolul lui NETAH este porumbelul alb, care simbolizeaza iubirea,
puritatea, pacea. Corbul este simbolul lui A`ARAB ZARAQ, al carui nume
inseamna ``Corbii Dispersiei``. Corbul este rivalul negru al
porumbelului si reprezinta razboi si furtuna, dar si pasiune, pofta si
intelepciune interzisa neinitiatilor. El traieste de pe urma mortilor de
pe campul de lupta si este un spirit liber al mortii, pasarea
"vorbitoare" care aduce mesaje si profetii. Constiinta libera a
magicianului se imprastie precum corbii, pentru a-i aduce cunoastere si
intelepciune. Corbul este rezultatul intalnirii dintre viata si moarte,
iar adeptul trece printr-o moarte simbolica, nu se mai teme de ea si in
acelasi timp, invata cum sa traiasca. Aceasta initiere a mortii incepe
in aceasta Qlipha si este implinita de Iluminarea din Thagirion.
In
A`ARAB ZARAQ putem gasi furtuni ale sentimentelor interzise si
instincte obscure si este asociat cu arta si muzica. Adeptul poate fi
usor eliminat din aceasta sfera, daca nu ramane concentrat asupra
scopului de a ajunge la Qlipha Thagirion si daca nu urmareste drumul
corbului spre Soarele Negru.
Patrunzand in A`ARAB
ZARAQ, magicianului ii apare imaginea Potopului, ce ineaca vechea lume,
pentru ca o noua lume sa poata fi creata. Venus cea Alba si pura
apartine de NETAH, iar Venus cea Neagra, numita si Venus Illegitima,
zeita perversiunilor, corespunde lui A`ARAB ZARAQ. Iubirea lui Venus cea
Neagra, este sterila la nivel lumesc, dar devine fertila in magician la
nivelurile superioare. Magicianul poate fi nascut ("a doua nastere") in
plan spiritual si devine una cu Sinele Superior, cu Daemonul sau, Venus
Illegitima fiind mama acestul Daemon.
5) THAGIRION
- Semnifica disputa sau proces juridic si este latura intunecata a lui
TIFERET din Arborele Sephirotic. TIFERET si THAGIRION sunt amandoua
asociate cu diferite caractere umane, ce stiu sa canalizeze forta la
acest nivel, precum maestrii secreti sau profetii si pentru ca acest
Qliphot este sfera centrala a Copacului, cei ce patrund aici, sunt
capabili sa mediteze intre lumile de deasupra si lumile de jos.
Multe
personalitati puternice pot fi asociate cu oricare dintre cei doi,
TIFERET si THAGIRION. Pentru un musulman, Mohammed este un caracter
TIFERET, deci benefic, in timp ce el este vazut de unii crestini ca
Antihristul, si deci, un caracter THAGIRION. In primele etape ale
carierei sale, Hitler era vazut ca un salvator al Germaniei, asa incat,
atunci, avea un caracter TIFERET. Dupa razboi, era vazut ca Bestia
personificata, iar acum este unul din cele mai populare caractere care
il personifica pe Antihrist. Nero, Genghis Khan, Attila si multi altii,
au fost numiti Antihristul si erau caractere pe care lumea isi proiecta
Umbra. Filozofi si mistici, precum Nietzsche, Gurdjeff au fost conectati
cu THAGIRION deoarece ei au afirmat ca omul se poate salva singur,
folosind in lucrarile lor un limbaj specific acestui Qliphoth. Pentru
toti adeptii, acest nivel inseamna Iluminare. Atat TIFERET cat si
THAGIRION apartin sferei solare sau nivelului mental, iar aici,
magicianul vine in contact cu Sinele superior. El isi intalneste
Daemonul, care in Sephiroth ia forma Ingerului Pazitor, iar in partea
intunecata, ia forma Bestiei. Latura luminoasa este caracterizata prin
iluminare intelectuala, in timp ce partea intunecata conduce la o
iluminare instinctiva, in care puterea, viziunea si actiunea sunt in
echilibru. In partea luminoasa, adeptul creeaza o distanta, o detasare
intelectuala fata de "aici si acum", in timp ce partea intunecata
conduce spre o prezenta completa in "aici si acum".
Initiatul
va constientiza faptul ca laturile, luminoasa si intuneacata, sunt
unite, iar la nivelul solar, el poate experimenta unitatea dintre
Ingerul Pazitor si Bestie, deoarece Daemonul sau uneste lumina si
intunericul din interior. In Alchimie, aici se atinge statutul de
Diamant Galben, numit Citrinitas.
Multi adepti care
patrund in THAGIRION au parte de trairi puternice de pofta. Aici devin
una cu scopurile si idealurile pentru care s-au straduit pana acum,
intelegand ca nu exista distanta intre ei si acestea. THAGIRION poate fi
perceput ca Rai sau Iad de catre cei care ajung aici. Aceasta sfera
poate fi desemnata ca un nivel in care adeptul traieste ``totul despre
el`` la capacitate maxima si experimenteaza toata fiinta sa, cu laturile
distructive si creatoare, in balanta. Aici are loc ceea ce numim
``intalnirea cu Pazitorul Pragului``. TIFERET corespunde cu Soarele, in
forma sa luminoasa, exterioara, iar THAGIRION corespunde cu Soarele
Negru, ``Soarele de la Miezul Noptii``, care reprezinta Soarele, in
forma sa interioara, deoarece el straluceste in interiorul omului si in
lumile Qliphotice, ascunse.
Soarele este simbolul
Sinelui implinit, care poate atinge iluminarea, doar in lumea de jos.
Inainte ca omul sa se fi confruntat cu propria sa moarte si cu aspectele
sale intunecate, traia rupt de multe parti din el. Fiind fata in fata
cu moartea si intrand pe calea intunecata, omul poate atinge iluminarea
si cunoasterea absoluta despre el insusi. Prin urmare, Soarele Negru,
sau THAGIRION, nu este doar Soarele din lumea de jos, ci si un principiu
ce straluceste in Sinele nostru, in timpul calatoriei in subconstient.
Este Soarele interior, care dupce la iluminare si la revelarea fortei
divine in om.
Exista multe informatii si legende
despre lumea din interiorul Pamantului (Shamballa sau Agartha), o lume
ce este iluminata de propriul Soare, numit Soarele Negru, locuita de un
popor care se afla in posesia unei forte numita Vril. Unele texte oculte
vorbesc despre Soarele Negru, ca fiind generatorul din spatele fortelor
numite Od, Kundalini, Vril sau Forta Dragonului.
Unele
manuscrise vechi spun ca, in centrul Universului, in centrul galaxiei
noastre, Calea Lactee, exista un Soare Negru, ce radiaza o lumina, care
este perceputa de catre oamenii de stiinta ca fiind un ``intuneric
gol``. Se spune ca acesta genereaza materia ce umple Universul.
THAGIRION
este condus de Demonul Solar Belphegor, numit si Sorath.Acest cuvant
(Sorath) simbolizeaza puterea spirituala care cauta sa-l tina pe om in
sfera ``creaturilor``, sa-l impiedice sa devina el insusi un
creator.Sorath conduce fiintele Asuras, care sunt Arhai ramasi in urma
pe vechiul Saturn, fiinte demonice extrem de puternice, care au iesit
din cursul evolutiei juste. In evolutia cosmica, acest ``Demon Solar``
apare drept adversarul Eului uman, al principiului Eului ca atare,
distrugand consecvent invelisurile sale. Sorath preseaza Eul uman
individual, in corpul fizic, si, treptat, el incepe sa se identifice cu
acesta. Influenta aceasta duce la trairea unei vieti exclusiv in
senzorialitate, cu uitarea tuturor entitatilor si a tuturor lumilor
spirituale si astfel omul ajunge sa se afunde in instincte si pasiuni
pur animalice.
Intentia lui Sorath si a spiritelor
asurice este de a-l desparti pe om de lumea lui spirituala adevarata si
de a desparti Eul uman inferior, de Eul superior. Oamenii aflati sub
influenta lui Sorath sunt cei care vor batjocori totul, vor combate si
vor tara in noroi tot ceea ce e spiritual. Un instrument deosebit de
eficient il constituie raspandirea fricii de toate felurile, de la frica
de boli, pana la frica de actele teroriste. Pe aceasta cale, se
dezvolta doar insusirile Eului inferior, care-l transforma pe om intr-un
"animal inzestrat cu gandire", care traieste osciland in permanenta
intre cei doi poli: frica si cautarea placerilor.
Folosind
corespondenta dintre unele cifre si litere din alfabetul ebraic,
mistici precum Rudolf Steiner sau Cornelius Agrippa, au obtinut numarul
Fiarei, 666 si apoi numele ei. Asadar, nu numele este dat pentru a se
putea deduce numarul, ci, din contra, este indicat numarul si din el
trebuie dedus numele.
Cuvantul Sorath este compus din
literele ebraice Taw, Resch, Waw si Samekh, a caror valoare numerica
este 400, 200, 6, respectiv 60, suma lor fiind 666. Daca evolutia justa
se exprima in limbaj ocult prin numarul 7, care este numarul
perfectiunii, atunci o evolutie care nu isi atinge telul, trebuie sa fie
exprimata priun numarul 6, numarul imperfectiunii, al scindarii, al
opozitiei (3+3). Numarul 6 actioneaza asupra celor trei invelisuri ale
Eului, asadar asupra corpului fizic, eteric si a corpului astral si se
obtine de 3 ori 6, adica 666, numarul lui Sorath.
6) GOLACHAB
- Este cea mai brutala dintre sferele Qliphotice, numele ei fiind
revelator in acest sens: "incendiatorii", "inflacaratii", "vulcanii",
"cei ce ard in flacari". El este reflexia lui GHEBURAH, care reprezinta
aspectul sever al lui Dumnezeu si al Copacului Vietii. GOLACHAB este
haosul si bantuirea pe care Dumnezeu le trimite omului "nesupus".
Asmodeus (Samael cel Negru) conduce GOLACHAB. Acest Qliphoth reprezinta
focul violent, revolutia si rebeliunea, si corespunde cu Marte, planeta
razboiului. Magicianul ce atinge acest nivel invata sa controleze si sa
inverseze experientele de placere si suferinta. GOLACHAB dispunde de
forte extrem de violente si periculoase si cele mai brutale ritualuri de
blestemare vin din aceasta sfera.
7) GHA`AGSHEBLAH - Reprezinta fortele ce testeaza adeptul,
inainte de a incepe calatoria in Abis, dezbracandu-l complet de
invelisurile materiale, iluziile, ce sunt obstacole in intalnirea
intunericului si celei mai superioare intelepciuni. In folclorul
sumerian, zeita Inanna, in calatoria ei spre lumea de jos, trece 7
porti, pentru a ajunge la tronul surorii ei, Ereshkigal. La fiecare
poarta, ea este fortata sa inlature un articol de imbracaminte, pana
cand ajunge goala. Imbracamintea simbolizeaza cele 7 atribute ale
vietii, pe care trebuie sa le lase in urma pentru a sta fata in fata cu
moartea. GHA`AGSHEBLAH reprezinta si nivelurile superioare ale
misticismului erotic, astfel ca aici, suferinta si placerea sunt
transcese.
Demonul Astaroth, numit si Astarte, care
conduce acest Qliphoth, se afla in posesia unei intelepciuni imense,
poate da informatii cu privire la trecut, prezent si viitor si poate
revela toate secretele. Astaroth a fost unul dintre cei mai importanti
Ingeri Decazuti, aruncati in Abis, asa ca el poate spune adeptului
despre Caderea Ingerilor si motivul din spatele propriei Caderi.
8) ABISS
- Se afla intre nivelul divin si sferele inferioare si reprezinta o
panta abrupta, ce conduce la partea intunecata. Adeptul luminii, care
esueaza in incercarea de a ajunge la triada divina, cade in Abiss si
poate deveni victima fortelor haosului ce locuiesc aici. In Kabbalah,
Abissul este numit ``Masak Mavdil``, adica ``raul intunecat`` in care se
afla, inecati, toti adeptii care au esuat.
La trecerea
prin Abiss, vechea forma a magicianului moare, acesta lasand in urma
vointa sa. Adeptul este transformat in Abiss, iar fortele intunericului
inlatura toate limitarile ce retin sufletul sau, in a deveni divin.
Fiinte
si entitati precum Abbadon (Ingerul Abisului) si Choronzon se gasesc in
Abiss. Ei consuma parti din Sinele vechi si limitat, pe care magicianul
le lasa sa moara in Abiss.
9) SATARIEL - Este
partea intunecata a lui BINAH si aici adeptul intra renascut si botezat,
este lacasul tuturor raspunsurilor existente, pe care SATARIEL incearca
sa le tina secrete, le ascunde.
BINAH si SATARIEL,
care corespund cu Intunecatul si Misteriosul, reprezinta timpul si
destinul si sunt asociate cu zeitele destinului, cum ar fi cele trei
tesatoare din Grecia Antica, Clotho, Lachesis si Atropos, sarcina lor
fiind de a invarti ghemul si de a taia firul vietii oricarui om. Clotho
tine furca si are putere asupra nasterii, Lachesis are putere asupra
evenimentelor din timpul vietii, iar Atropos, care poarta un voal negru,
taie firul ce determina moartea.
BINAH si SATARIEL
corespund si cu zeii timpului, Chronos si Saturn, cei ce executa ritmul
sortii, prin miscarile Lunii, la nivelurile inferioare. In SATARIEL se
afla centrul lumii de jos, in care intra adeptul, pentru a-i intalni
conducatorul, pe Hades sau pe Lucifer sau alte caractere asociate cu
partile cele mai profunde ale lumii de jos. La inceput, dupa intrarea in
Satariel, adeptul bajbaie intr-un intuneric deplin si are un puternic
sentiment de ratacire prin labirinturi lungi si intunecate.
Demonii
lui SATARIEL sunt asociati cu delirul, confuzia, misterul,
absurditatile si sunt condusi de Lucifuge, care nu trebuie confundat cu
Lucifer. Lucifuge evita lumina, pe cand Lucifer este aducatorul de
lumina. In intunericul din SATARIEL, se poate trai experienta marelui
Dragon, Tekom, se pot auzi ecouri ale unor sunete ciudate, ce provin de
dincolo de limitele universului. La cel mai intunecat punct, intunericul
se aprinde si devine lumina. Adeptul constientizeaza ca ochiul
atotvazator al dragonului era de fapt deschis, obtinand astfel o viziune
clara, aceasta experienta conducand la deschiderea celui de-al treilea
ochi. Ochiul este numit si ochiul lui Lucifer sau al lui Shiva si in
vechile mistere grecesti, aceasta experienta era numita Drakon, care
inseamna "a vedea".
10) GHAGIEL - Este forta activa a partii intunecate, centrul
vointei, iar Beelzebuth, printul demonilor, conduce acest Qliphoth.
Numele Beelzebuth este interpretat ca ``lordul mustelor` , dar unele
descoperiri arheologice ne spun ca acest print a fost, la inceput, un
zeu fenician numit Beelsebel, ce insemna "lordul lorzilor".
Cand
se ajunge la GHAGIEL, adeptul devine magician, in cel mai profund sens
al cuvantului, iar simbolul acestui nivel activ, este bagheta
magicianului. Bagheta este o copie a Axei Lumii in jurul careia se
invarte Universul. GHAGIEL, condus de Beelzebuth reprezinta fortele
Apocalipsei, care incearca sa rupa si sa distruga bagheta acestuia.
``Lordul mustelor`` se hraneste din vechea lume, precum mustele consuma
un cadavru. Din cenusa vechii lumi, magicianul recreeaza universul,
ridicand bagheta si devenind axa lumii, in jurul careia se invarte un
nou univers.
11) THAUMIEL - Prima Qlipha,
THAUMIEL, inseamna "gemenii" sau "zeii gemeni" si este reprezentata de
doi printi, Satan si Moloch. Ei corespund polaritatii, dualitatii
existente in orice principii. Cei doi demoni privesc in directii opuse,
unul priveste spre ceea ce a fost, creatia impotriva careia s-a revoltat
si din care s-a emancipat, iar celalalt priveste spre viitor si spre
lumile pe care discipolul, viitor magician, este capabil sa le creeze.
Satan este "oponentul", rebelul impotriva Creatiei si a acelor structuri
care leaga existenta si-l limiteaza pe om. Moloch inseamna "rege" sau
"lord", fiind cel ce creeaza si conduce noi lumi. Aceste doua principii,
de "conducator" si "rebel" sunt unite in THAUMIEL, Satan distruge
universul in care omul este o creatie, iar Moloch deschide un alt
univers, in care omul devine el insusi un zeu, un creator. Aceste
mistere sunt considerate atat de revolutionare si dificil de inteles,
incat omul se poate ocupa de ele doar atunci cand se afla la nivelurile
superioare de initiere, atunci cand a devenit maestru magician. Numarul
lui THAUMIEL este 11, iar formula sa este AA, adica "Adamas Ater",
"Diamantul Negru". Numerele 1-10 sau 10-1 reprezinta unitatea dintre om
si Dumnezeu, sfarsitul si inceputul, sarpele muscandu-si propria coada.
In
KETHER, 10 si 1 au fost unite iar cercul s-a inchis, astfel ca adeptul
luminii si-a atins scopul si a devenit una cu Dumnezeu. Adeptul
intunericului atinge si el acest nivel, dar aici poate alege sa mai faca
un pas important. Prin THAUMIEL se deschide al 11-lea nivel, o "gaura
neagra", ce devine un portal spre un alt univers. Adeptul se elibereaza
complet de Dumnezeu si de vechea creatie si devine el insusi un Creator.
Calea Dreapta conduce catre un final , un scop etern, o concluzie, in
timp ce Calea Stanga conduce la un nou inceput.
In
Occident, KETHER, Coroana este cea mai inalta sfera a luminii, iar aici
individul atinge unitatea cu Dumnezeu. In Orient, nivelul culminant este
Sahasrara, in care adeptul ajunge la Samadhi, care inseamna "unitate cu
divinul". Acest nivel corespunde numarului 10 si are ca simbol
diamantul, cea mai pura forma de carbon, fundatia vietii. Calea Stanga
iti ofera si ea posibilitatea experimentarii acestui nivel, dar aceasta
Cale iti ofera si posibilitatea de a mai face un pas in plus: 1 dincolo
de 10, adica 11, ce corespunde cu pasul prin poarta 0. Acest pas,
dincolo de KETHER si Sahasrara este simbolizat de Diamantul Negru, care
reprezinta Libertatea Suprema.
datorita traducerii Bibliei si a altor texte care contineau informatie spirituala din limba in care au fost scrise, in alte limbi, s-a pierdut mesajul transmis, s-a pierdut profunzimea, si ceea ce scria printre randuri. oamenii inteleg prin acelasi cuvant, lucruri diferite, pentru ca fiecare dintre noi percepem ceea ce ni se spune in functie de exeprienta noastra acumulata. daca vei vorbi despre ocean unui om care toata viata lui a trait langa el, si l-a cunoscut in profunzime, el va simti in interior caldura lui "acasa" cu fiecare pronuntie a cuvantului "ocean", insa daca vei spune exact aceleasi lucruri unui om care nu a vazut niciodata oceanul, nu vei produce in el o asemenea emotie. exact asa s-a intamplat si cu textele si informatiile esoterice. Ele erau scrise intr-un limbaj pe care il intelegeau acei oameni care se ocupau de esoteric. restul oamenilor l-au tradus in limba lor, dar degeaba, pentru ca ei nu simteau emotia cu care a fost scris texutul, ei doar citeau cuvintele.
RăspundețiȘtergerefiecare sephirot reprezinta un atribut divin, dar daca ne uitam mai atent, aceste atribute le regasim si in om: intelepciunea, compasiunea, fumusetea, intelegerea, toate se gasesc si in om. defapt, fiecare sephirot face parte din noi, sunt integrati in fiinta noastra, iar noi ii manifestam in functie de situatie; daca situatia cere compasiune, asta vom manifesta, daca cere intelegere, asta vom manifesta. tot ce exista face parte si din om, iar el, in functie de constiinta si cunoasterea sa, manifesta o parte sau alta.
RăspundețiȘtergere