Tes panza Numelui Tau - Kabir (1)

---Ce diferenta este intre Benares si Maghar, daca Dumnezeu e in inima ta?
---Dincolo de marginit si nemarginit, este El, Cel ce Este! Deosebirea dintre conditionat si neconditionat, e doar o vorba.
---Acel Unu complet transcendent, absolut, si Iubitul personal al fiecarui suflet individual, e doar Unu, comun tuturor si special pentru fiecare!
---Trinitatea reprezinta experiente diferite care se compenseaza reciproc. "Luna straluceste in trupul meu, dar ochii mei orbi n-o vad. Luna e inauntrul meu, si la fel si soarele, Toba Vesniciei nelovita rasuna in mine, dar urechile mele surde nu o aud. Cata vreme omul striga dupa Eu si Al meu, nimic nu fac toate muncile sale; Cand orice iubire de Eu si Al meu a murit, atunci s-a incheiat munca Dumnului, caci munca nu are alt tel decat aflarea cunoasterii, iar cand aceasta vine, munca e pusa deoparte. Floarea pentru rod infloreste; cand leaga rod, floarea se ofileste. Moscul e-n cerb, dar cerbul nu-l cauta-n sine, el rataceste in cautarea de iarba."
---El insusi e Soarele, lumina si ce e luminat. Nu exista deosebire intre Cel care Cunoaste, Cunoscator, Cunoastere si Obiectul Cunoscut. Deci, Dumnezeu nu poate fi descris, ci doar trait, experimentat. El nu poate fi explicat, el reprezinta experienta inexplicabilului. "O, CUM as putea vreodata s-arat acel tainic cuvant? O, cum as putea zice: El nu e asa, si El e pe dincolo? Daca zic ca El e inauntrul meu, universul e facut de rusine; Daca zic ca El e in afara mea, nu e adevarat. El face ca lumea dinauntru si din afara sa fie una singura si nedespartita; Constientul si inconstientul sunt cele doua scaunele pe care-si odihneste picioarele. El nu e nici manifestat, nici ascuns, El nu e nici descoperit, nici nedescoperit. NU EXISTA CUVINTE SA SPUNA CE E EL!!!"
---"Asculta-ma, prietene: El stie cine iubeste. Daca nu simti cu adevarat dorul iubirii dupa Iubitul tau, in van iti impodobesti trupul, in van iti pui luciri pe pleoape."
---"Fluviul si valurile lui sunt una si aceeasi apa, unde-i deosebirea dintre fluviu si valuri? Cand valul se ridica, e apa si cand coboara, este aceeasi apa. Spune-mi asadar, unde e deosebirea? Pentru ca a fost numit val, nu mai poate fi socotit apa?"
   Noi suntem precum valurile unui fluviu. Dar valul nu este separat de fluviu. Desi are o forma, el nu e separat de fluviu, este una cu el. Acesta este un val doar in fluviu, este o parte a miscarii apei. El nu are existenta separata, desi pare sa aiba o forma distincta. Menirea lui este sa descopere unitatea de esenta cu fluviul, dobandind astfel viata vesnica. Cand valul dispare in fluviu, devine fluviu, cand lumea si omul se contopesc cu Divinul, devin una cu el.
---"Ard lampi in fiecare casa, orbule! Si tu nu le poti vedea. Intr-o buna zi ti se vor deschide ochii deodata, si ai sa vezi ca si catusele mortii iti vor cadea de la incheieturi. Nu e nimic de spus sau de auzit, nu e nimic de facut. Cel care e in viata, dar mort, e cel care nu va mai muri nicicand. Pentru ca traieste in singuratate, yoghinul spune ca salasul lui e departe. Domnul tau e aproape, dar tu te cateri in palmier sa-l cauti. Vai! Adevarata fantana a vietii e langa tine, iar tu ai ridicat un bolovan la care te inchini."
---"Mai mult decat orice, pretuiesc in inima mea, iubirea aceea care ma face sa traiesc o viata nemarginita in lumea aceasta. E ca un lotus, care traieste in apa si infloreste in apa; dar apa nu-i poate atinge petalele, ce se deschid deasupra ei. E ca o sotie care intra in foc, la porunca iubirii. Ea arde si-i lasa pe ceilalti sa planga, dar niciodata nu necinsteste iubirea. Acest ocean al lumii, e greu de trecut, apele-i sunt foarte adanci. Asculta-ma, o, prietene! Putini sunt cei care i-au dat de capat."
   In Orient, lotusul este un simbol de mare insemnatate. Aproape toti misticii au vorbit despre el, caci semnificatia lotusului este foarte profunda. El reprezinta insasi esenta misticului. Frunza de lotus traieste in apa, pluteste pe apa, dar apa nu poate sa o atinga. In timpul noptii, picaturile de roua se aduna pe frunza de lotus, dar raman separate, ca niste perle, complet separate. Frunza de lotus ramane neatinsa, chiar daca traieste in apa. In chip asemanator isi duc viata si misticii: desi traiesc in lume, sunt in afara ei, lumea nu-i atinge.
---"Mila Maestrului meu e cea care m-a facut sa cunosc necunoscutul. Am invatat de la El cum sa merg fara picioare, sa vad fara ochi, sa aud fara urechi, sa beau fara gura, sa zbor fara aripi. Am adus iubirea si meditatia mea in tinutul unde nu exista nici soare nici luna, nici zi, nici noapte. Fara sa mananc, am gustat din dulceata nectarului, fara apa, mi-am astamparat setea. Unde se afla raspunsul de incantare, acolo e plinatatea fericirii. Inaintea cui poate fi rostita acea bucurie? Maestrul e dincolo de cuvinte si mare-i norocul ucenicului. Inaintea Neconditionatului, Conditionatul dantuieste: Tu si eu suntem una! Asta proclama aceasta trambita. Maestrul vine si se inclina in fara ucenicului... Aceasta e cea mai mare dintre minuni."
   Toate scripturile, ritualurile, religiile sunt in minte. Ele il aproximeaza pe Dumnezeu dar nu il pot face cunoscut. Pentru a-l cunoaste pe Dumnezeu, e nevoie de o profunda comuniune cu Maestrul. Doar un mistic poate sa te puna in legatura cu fiinta ta cea mai profunda. Credinta poate fi invatata doar in apropierea unui Maestru. Ea nu poate fi invatata din traditii sau din scripturi. E nevoie de cineva viu cu care sai ai o relatia bazata pe iubire, si care prin prezenta lui sa poata declansa in tine un proces de transformare. Odata cu descoperirea de sine, granitele create artificial de catre minte, dispar, ramane doar unitatea.

Un comentariu:

  1. Omul trebuie sa bata la toate portile pana sa ajunga la a sa, trebuie sa rataceasca pentru a se gasi pe sine, trebuie sa se inchine la bolovani pana sa descopere comoara interioara, trebuie sa-si spuna pe nume pana sa inteleaga ca el nu exista, trebuie sa moara pentru a putea renaste

    RăspundețiȘtergere